Gå til innhold

Rust i kanaler, EU-kontroll

Ranger emnet


st11504

Anbefalte innlegg

Hehe jeg brukte ducktape, glassfiber-sparkel og "body" (steinsprut-beskyttelse)på kanalene til mora mi. Glei gjennom kontroll det. Var bare et par småhull, men for å være på den sikre siden ;)

 

Det sitter forresten der fortsatt, og dette er nå to år siden. Bilen har gått gjennom to eu kontroller nå, med det jeg gjorde for to år siden, hehe.

Endret av Estate

-BMW E30 323i- BMW 525i E34(solgt)

Volvo 740 TIC(solgt)-Audi A4(solgt)-Volvo 244(død)

BMW 323i e30(solgt)-Ford Fiesta 1,4 iCL(solgt) - Ford Sierra stv.(solgt)

Mercedes 200E(solgt)Mercedes 230E(død)-Skoda Pick Up(død)-Lada Niva(død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri sparklet igjen hull å tectylert over, spesielt siden dette er bærende konstruksjoner.

Kapp bort all rust å sveis inn nytt, det er den beste måten. Det er en grunn til at rust er 2`er feil!

95 Golf 3

94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt

85 Volvo 740

88 Volvo 740 delebil

87 Volvo 240 Stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har ett hull som du kan stikke to fingre i, kan du trygt kjøre bilen på EU, og neste EU før det hullet når kritisk størrelse. Verre er det med eventuell fukt som blir liggende inne i kanalen og danner flere hull.

 

 

Er jo klart best å bytte kanal, deretter sveise på ett stykke. Men det er strengt att ikke så jævlig nøye om kanalen ikke er mer rusten enn det. Sparkel vil jo ikke gjenopprette styrken i kanalen, men det vil hundre videre rust...

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, å sparkle er ingen god løsning. Men hvis det haster med å få bilen godkjent, eller du har pengemangel før kontrollen er det et godt alternativ. Men selvfølgelig - det må gjøres skikkelig (sveises) før det blir ti ganger værre, da sparkel trekker til seg enda mer fuktighet.

-BMW E30 323i- BMW 525i E34(solgt)

Volvo 740 TIC(solgt)-Audi A4(solgt)-Volvo 244(død)

BMW 323i e30(solgt)-Ford Fiesta 1,4 iCL(solgt) - Ford Sierra stv.(solgt)

Mercedes 200E(solgt)Mercedes 230E(død)-Skoda Pick Up(død)-Lada Niva(død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om bilen står i fare for å ikke bli godkjent, så skal du ikke sparkle for å få den gjennom. PKK kravene til rust, er vel så mye som 15cm i lengde, eller 25% av lengde/bredde på profilen (husker ikke nøyaktige mål).

 

Å sparkle over det, hjelper deg bare å skjule skadene på en trafikkfarlig bil.

 

Og Estate, du kan da for alvor ikke hevde at det gjør mindre skade på bilen å kjøre med akvarium i kanalen, framfor å tette hullet?

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår