Gloms Skrevet Januar 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 For under 2 uker siden byttet jeg alle fire front lysa på bilen min. Her for et par dager siden så jeg at begge på høyre siden hadde gått. Åpnet panseret i går og så på pærene for å se om de så ødelagte ut. De var helt fine, og alle kontakter satt på. Er det noen som har no tips til hvor jeg skal begynne feilsøkinga for å finne ut hva som er galt? Er veldig kjipt å måtte kjøpe nye pærer hele tiden. Så i instruksjonsboka at det finnes sikringer for baklyset, men så ikke noe sikring for lysene foran. Er det noen som kan hjelpe meg her? Er en Mazda 323F det er snakk om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 Når du skiftet pærene, berørte du glasset på pærene med fingrene? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 På disse japsene pleier sikringen til frontlyktene å sitte i en egen, liten sikringsboks ved batteriet. Sjekk der. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gloms Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 Det er mulig at jeg kom nær glasset ja. Er det slik at pæra "koker" fett fra fingrene og blir ødelagt av det? Så på pærene, de så hele og fine ut, fin tråd og greier, så synes det er litt rart at de har gått. Men hvis sikringa hadde gått, hadde vel lyset gått på begge sider? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 Men hvis sikringa hadde gått, hadde vel lyset gått på begge sider? Pleier å være 4 sikringer: 1.Nærlys høyre 2.Nærlys venstre 3.Fjernlys høyre 4.Fjernlys venstre Og de pleier å være på 10A. Sjekk sikringene uansett, det skader ikke. Tviler på at pærene har gått hvis de ser fine ut. Hjelper ikke dette må du se over brytere, releer og ledninger. Sjekk spesielt jordingsforbindelsen til lyktene. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gloms Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 Sjekka alle kabler og jording, det så fint ut. Sjekka alle sikringene og. Alt så bra ut. Prøvde å kjøpe nye pærer og de funka. En annen ting jeg lurer på er lysstyrken. Jeg har 12V55W nå. Så der jeg kjøpte pærene at det fantes 12V100W og. Hva er forskjellen på pærene? Og er det slik at desto høyere watt desto bedre lys? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exposito Skrevet Februar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 ja det bli mere lys men det kan hende reflektoren ikke tåler varmen fra 100W, ledningsnettet er sikkert ikke stort nokk for 400W hellder Siter 1989 VW Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg