Gå til innhold

Eu shit.

Ranger emnet


comodin

Anbefalte innlegg

Var just innom EU med min omega og det gikk vell sånn halveis til h'''''e følte jeg. jeg fikk 8 2'er feil.

Den mest seriøse var rett og slett styresnekken. den ene av feilene var hjelpesnekken som lakk og så var det slitt styresnekke sto det. Det var en del galt med lyktene og sånn.. men det som var verst den styringa... Var er ambefalt og gjøre?

HJELP

Må ha en fin dag/ Kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du surrer nok litt, hjelpesnekka kan umulig lekke da den kun inneholder noen foringer.

 

Tipper du har slakk i hjelpesnekka og lekkajse fra styresnekka.

 

Bytt foringer på hjelpesnekke, og vask rein styresnekka og se etter feil, ofte er det svetting over flere år eller slanger som lekker.

Litt omega på servoolja kan sikkert gjøre gost...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.... var under på den skjønner du for et par dager siden. og da kom vi fram til at vi må skifte hjelpesnekka. den var det for mye slakk i. men så var det hjelpe snekka. den lakk. og det er nok sim ringen som ikke sitter eller er Ødelagt. så simeringen må skiftes. men spøsrmålet mitt er der. hvordan er det lettest og skifte den?

 

resten som er og gjøre er og skaffe meg 2 fjærer bak, og nye lykter som må skiftes... :) Ellers er det ikke mye mer som må gjøres.

Må ha en fin dag/ Kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greide jeg og skrive hjelpesnekka.. jeg mente snekken. det var den som lakk. Er det en enkel måte og ta den ut på :) eller og skifte den som skal skiftes? Jeg regner med at det bare er en sim ring, men jeg vet ikke helt hva som er enklest måte og få den ut på? og nå snakker jet om snekken altså :)

Må ha en fin dag/ Kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greide jeg og skrive hjelpesnekka.. jeg mente snekken. det var den som lakk. Er det en enkel måte og ta den ut på :) eller og skifte den som skal skiftes? Jeg regner med at det bare er en sim ring, men jeg vet ikke helt hva som er enklest måte og få den ut på? og nå snakker jet om snekken altså :)

 

Hadde som sagt dette problemet tidligere på min omega, det så ut som den lak i nedkant av snekka, men det renner ned langs sidene, fra servo-slange-koblingene/rør koblingene.

 

brukt gjenge teip på de, dette nevnes også i haynes boka til omega b, at den har et kjent problem med lekkasje i koblingene, slik at servo olja renner ut.

Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår