Gå til innhold

montere høytalere i hatthylla eller bytte ut orginale, hva er best?

Ranger emnet


Pumaracing

Anbefalte innlegg

Heisann..

 

kan ikke noe om bilstereo... men bestemt meg for å kjøpe nye høytalere til min ford puma 99...

Vil ikke ha råne lyd som rister, men god lyd og fin bass som det er i nyere biler..

 

Lurer da på om jeg bør kjøpe høytalere å plassere i hatthylla eller bytte ut orginal høytalerne.

 

nå sitter det 2 stk 5 x7 foran, og 2 stk 5x7 bak i følge bilradiospesialisten..

 

det som er er det at jeg har ikke peiling på hva 3 veis og 2 veis er, og vet ikke hvordan type høytalere som sitter i fra før utenom at de er 5x7...

 

 

har vurdert disse i hatthylla eventuelt:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

 

 

Håper dere kan hjelpe meg : ) tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilradiospesialisten-linken fungerer ikke.

 

Hva som blir "best" kommer litt an på hva slags betingelser høyttalerne får. Høyttalere bak vil gi mest bass (pga det store volumet under hattehylla), mens høyttalere i dørene som regel vil gi best lydbilde.

 

Ville vurdert enten Soundstream Tarantula SST 5.7 til 900,- fra Engenaudio.com eller Hertz ECX 570 til 999,- fra Elutstyr.no. Eventuelt Hertz HCX 570 om du kan strekke deg til 1 499,-.

 

SST5.7.jpgECX570_small.jpghcx690.jpg

 

Et alternativ er også å kjøpe to sett (om du vil ta deg råd til det) og klippe mellomtone og diskant for det bakerste settet. Et annet alternativ er å sjekke om det finnes adapterplater til din bil, da har du kanskje mulighet til å montere 6,5-tommere istedetfor 5x7-tommere. Langt større utvalg av førstnevnte. :)

Endret av ePiFaNT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår