Gå til innhold

bmw e32 730 89 mod - Startproblem løst, Nytt problem at går varm/ingen varme i bilen

Ranger emnet


stige90

Anbefalte innlegg

hei.for 1mnd tid sia stoppet bmw min, den putret litt også stoppet min bror bilen å for å parkere å den sto en 3-4 dager å det var mange minus ute da..men nå vil den ikke starte..titta på pluggene i går å av 6 stk var 5 som var bløte av bensin..tørket å pusset bort litt svart men den ville fortsatt ikke starte..i dag har je kjøpt bensinpumpe fordi den kan man ikke høre da man vrir om nøkkla..jeg lurer på om det kan væra den? å jeg skal skifte alle pluggene i morra å den bensin pumpa..jeg trur det er det som er prob på den at den itte starter, den slår å sånnmen den vil ikke starte heilt..har den fått hvilt litt en sånn halv time så kan man prøve igjen å da starter den i 10-15 sek også stopper den igjen..da får man ikke start igjen..da bare små slår den når du vrir om nøkkla...kan jeg ha rett om bensinpumpa å plugga for dem er svarte..? trenger veldi fort hjelp sia jeg skal ut å skru i morra..jeg er jente så får seff hjelp av søskenbarnet mitt å min bror men mener det er bortkasta å skru i morra om detta ikke er prob..:shake

pleas hjelp noen:)

Endret av henne
Les Bilforumets regler angående trådtittel. Hvilken bil du har er alene ikke en god trådtittel, da det sier lite om innholdet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant prob..var en plugg som var knekt så den starta da alle 6 ble skifta..men nå er prob att den går varm..vi har lufta den har splitter ny termostat...veit itte hva prob kan væra nå...usikker på toppen men hadde den gått skulle det ha lekki noe under bilen eller kommi ganske grå røyk av eksosen men den er bare vanli som deg er nå sia det er vinter...kan godt hende vi itte klarer å lufte den ordentli for det kommer heller ingen varme inn i den bilen...kjørte den i går men måtte bli tauga hjem for den gikk varm å ingen varme inn i bilen...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du\dere har luftet riktig, med skrue på termostathuset og ikke satt termostat inn feil vei, er det jo egentlig kun vannpumpe og eventuelt pakning.

olje i vann og motsatt. eksos trykk i ekspansjonstank, vann i eksos, tempratur går fort opp og ned er alle dårlige tegn...

men hvorfor skulle pakning ryke pga en plugg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei.ja nei je får bare få noen tell å lufte den ordentli for meg som har reda på det:D

får se hva den bringer med tempen da..kan godt hende den er blitt satt feil(termostaten) men den ble satt samme vei som førgje...

hmm..itte lette dessa bmw`a he he:P

får få noen tell å gå over den ordentli:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei! Noen som har en bmw 730 eller 735 dele bil som skal gis bort eller selges for en billi penge? må væra motor i den å alt av understell...hvis du har en så kontakt meg her så fort som muli for det haster å få tak i dele bil.:thumb

helst ikke så mye rust på den heller.jeg tenker å få tak i dele bil som je setter nye deler over på fra en jeg har her...dermed må den ikke væra så alt for fæl...

HASTER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gav du opp den gamle motoren din, og derfor du skal ha delebil? BMW motorene er ganske vanskelige å få lufta skikkelig, men ved hjelp av lufteskruen på termostathus eller radiator pleier det å gå ganske greit.

At vannpumpa ryker er på en måte en sykdom på disse motorene, og det skjer som oftest brått, uventet, og når man alle minst trenger det. Men det er ikke verdens undergang akkurat. Skifter den fint på en 4-5 timer, uten å jobbe seg ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår