Gå til innhold

Vinterprosjekt: '71 Volvo 144 DeLuxe

Ranger emnet


Boombie

Anbefalte innlegg

Yesda, så siden jeg kjørte opp i April 09 har jeg brukt vår Volvo 144 for å få meg irundt..

I løpet av sommeren som gikk åpna jeg øynene mer og mer for god gammel volvo, så vi bestemte oss for å plukke ned denne bilen i høst å pusse den opp i garasjen i vinter. :)

 

Noen bilder; Klikk på de for større bilder.

 

575804.jpeg

 

575814.jpeg

 

575821.jpeg

 

575823.jpeg

 

575826.jpeg

 

575830.jpeg

 

Bilen er, som sikkert bildene sier; Forferdelig i lakken, samtidig som den er veldig veldig matt, men dette gjør da ikke stort når det bare går fortere å pusse den ned da. :) Det er naturligvis også rust på de normale stedene..

 

Bilder under nedplukkinga;

 

575837.jpeg

 

575838.jpeg

 

575843.jpeg

 

575844.jpeg

 

Ellers da så er det faren som har mest kunnskap med sveiseapparatet, så han tar seg av den. Mens jeg bruker dagene på å pusse hele bilen ned med sandpapir. Bruker 40 papir på det verste, går deretter over med 80 for så å avslutte med 120 papir. Når jeg har gjort dette over hele bilen skal jeg begynne med finere papir. :)

 

Planer; Lakkere, felger og senk.

Det er nesten nifst at fargen jeg har funnet ikke er så ulik bilen's original-farge. :roll:

valdres_08__170.jpg

Vurderer sterkt denne fargen! Skifte ut dørene til 240 dører, få svarte-lister i stedet for chrome-listen + DeLuxe-grillen.. Jeg tror det kan passe veldig bra. :)

Har også et senkesett 40/40 ligende, ment til 73-74 140, men skal nå prøve på det allikevel.. Tror ikke det gjør så fryktelig masse, men..

Også har jeg kommet over et sett med penta-felger til 2000,- som muligens kan gjøre seg!?

 

Siden dette er første prosjektet mottas tips underveis med stor takk.

 

 

Christian :afro

Endret av Boombie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil, har planer om å skaffe 140-serie en gang selv:)

 

Personlig mener jeg det er en uting å modernisere disse bilene med 240-dører, annet dashbord og slike ting. Det begynner å bli få av de originale 140ene, og disse bilene kler utstående dørhåndtak, trekantvinduer og masse krom(på de originale plassene). Originalt utseende, men med senk og bredda stålfelg, da har man rå bil i mine øyne :thumb

 

Men det er din bil, så du gjør jo som du vil :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre planer med bilen da?

interiør? motor??

Mykje rust på den da? mykje arbeid med den? eller er det stort sett berre pussing tektylering og oppjenn lakkering og sette den i hop jenn som er planen??

Er ganske glad i interiøret som det er, svart classic 140-dashbord, svarte dørtrekk samt seter i delskinn! Så det blir som det er. Originale 140-stoler er jo stygg deilige å sitte i også! :) kan komme med noen bilder av interiøret også.

Har ikke noen motorplaner enda iallefall, hadde kanskje vært artig med noe småtrim, men jeg har ikke kunnskap som strekker til.. Så får ta dette med tiden. (Tips!?)

 

Ellers er det rust på de vanlige stedene.. Hjulbuer, innerskjermene og i noen vinduskanter.. Bilder kommer. Så bortsett ifra det så er opppussinga ++ og sette den opp igjen som er planen, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil, har planer om å skaffe 140-serie en gang selv:)

 

Personlig mener jeg det er en uting å modernisere disse bilene med 240-dører, annet dashbord og slike ting. Det begynner å bli få av de originale 140ene, og disse bilene kler utstående dørhåndtak, trekantvinduer og masse krom(på de originale plassene). Originalt utseende, men med senk og bredda stålfelg, da har man rå bil i mine øyne :thumb

 

Men det er din bil, så du gjør jo som du vil :)

Ja, jeg er så enig med deg.. Jeg har siden Oktober lett etter originale 140-dører til prosjektet.. Men det er ikke bare bare å finne disse. Enig med deg at det er sjarm i de originale dørene med utstående håndtak og vippe-vinduer. :D Det gjør 140-serien veldig unik, så om jeg fortsatt kommer over disse originale-dørene går jeg for de.

Har spesielt lyst på disse dørene da prosjektet mitt var det siste året som kom med disse dørene originalt i 140-serien. :)

 

Uannsett, om det blir så jeg har 240-dører på den, vil jeg iallefall beholde resten originalt. Helt enig med deg at en 140 er pent originalt. :) Er en så utrolig stor sjarm i disse bilene, så jeg er nok en original-entusiast og ikke en av de som kaster ut det originale 140-dashbordet og skifter til 240-dash osv osv. :nono:

Endret av Boombie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett trimtips: Kjøp ferdigtrimma og utprøvd. Du sparer fort tusenlapper på det + att en trimma B20 sjelden koster skjorta brukt. Havarerer du en trimma motor, så har du fremdels mye deler du kan få brukt opp igjen evt solgt videre for å kjøpe en ny trimma motor.. :m'm:

 

Jeg ga 14.000 for værsting-B20'n min, og om jeg skulle ha kjøpt den ny i deler hadde det nok snust på 50.000.- summen.. Har en annen B20 som ble borret til 2.1, steg 4-topp, greinrør (går den gale veien pga den har sittet i ræva på ei Boble) KG-5 kam og 2 enkle SU-forgassere. Den har gått ett Folkrace-løp i Sverige, som den vant. Den motoren ga jeg den svimlende sum av 1500.- for.. Så, er man heldig kommer man over B20-kupp..... :volvopower:

 

Men, jeg har snakket med deg endel på MSN, så jeg veit du er litt bensinforbruksbevisst.. Hehe Da er ikke trimma B20 tingen, rett og slett.. :biker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår