Gå til innhold

Kjøp av A4 1.8TQ 04-05

Ranger emnet


Andyman

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vurderer å ga til innkjøp av en slik, men trenger tips. Ser på biler som har gått ca 100.000km

-Hva bør en se etter?

-Hvordan er drivverket på disse?

-Hvordan er det med chipping av disse? Bør en unngå biler som er chiped?

- Ser at biler flere er senket og har sportsunderstell. Hvordan fungerer dette i forhold til ordinært understell?

 

Takker på forhånd for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som på de fleste Audier er forstillinga greit å sjekke. Fort slark her.

 

En chippa bil trenger ikke nødvendigvis være negativt, men kommer veldig an på hvordan bilen er behandlet.

 

Sports understellet er senket 2cm fra vanlig høyde. Noen synes bilen blir litt stiv mens andre merker det ikke, smak og behag antar jeg.

Fungerer helt likt som vanlig understell men du har lavere bakkeklaring, men får litt bedre kjøre egenskaper.

 

Ellers gjelder jo det samme som for alle biler, sjekk at alt fungerer, at bilen har hatt jevnlig service/oljeskift ++

Tilstandsrapport er alltid kjekt å få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regreim må byttes på 120 000km. Drivverket og de manuelle girkassene er vel forholdsvis bombesikkere. Har selv 1,8T med 150hk originalt, ca 200hk nå. Den har gått 162 000 km og har ALDRI så mye som fusket. Ellers kan jo forsåvidt alt skje med biler, men disse går for å være relativt solide biler som tåler mye kilometer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har akkurat kjøpt meg en A6 04-05. Veldig fornøyd med denne. Må bytte regreim og 13.000, men ellers er alt av servicer utført. Dette er vel egentli det viktigste. Man kan se hvordan de tidligere eierene har behandlet bilen ved å se på servicehefte.

 

off topic: lurer litt på hvem karosseri type bilen min er. Har ikke helt skjønt forskjellen på B5 B7 osv osv. Noen som kan forklare meg dette?

 

03.jpg

 

Dette er min bil.

04' Audi A6 1.8T Quattro

96' Subaru E12 Domingo 1.2

X - 79' Volvo 343 | X - 86' Lada 1200

X - 92' Nissan 200SX S13 | X - 91' Audi 80 1.8S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt meg en A6 04-05. Veldig fornøyd med denne. Må bytte regreim og 13.000, men ellers er alt av servicer utført. Dette er vel egentli det viktigste. Man kan se hvordan de tidligere eierene har behandlet bilen ved å se på servicehefte.

 

off topic: lurer litt på hvem karosseri type bilen min er. Har ikke helt skjønt forskjellen på B5 B7 osv osv. Noen som kan forklare meg dette?

 

03.jpg

 

Dette er min bil.

 

 

trur jeg kikka på denna litt på finn før jeg kjøpte min :D

 

hadde igrunn store planer om å kjøpe den der :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du sparte den til meg da, hehe.

Er veldig fornøyd med den, selvom det er noen småting jeg vil fikse på. Men sånn er det vel alltid med ny bil. Skal nok gjøre jobben sin bra med å frakte familien rundt når minstemann kommer til verden iløpet av denne måneden :)

04' Audi A6 1.8T Quattro

96' Subaru E12 Domingo 1.2

X - 79' Volvo 343 | X - 86' Lada 1200

X - 92' Nissan 200SX S13 | X - 91' Audi 80 1.8S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår