Gå til innhold

Bilen går ELENDIGT!


BlekkLeif

Anbefalte innlegg

Heisann!

Det har seg sånn at jeg har en mb 190E 2,0l 1989mod. Det som er problemet med den er at den går helt dass. Bruker laaang tid på og komme opp i 60, og akslerer veldig dårligt. den drar tamt fra 0rpm til 3500rpm hvor den nekter å dra mer. hvis jeg er så heldig at den drar opp til 4000rpm med gassen i bånn så komme det skranglelyder fra motorrommet en plass, hvis jeg slipper gassen litt så går de vekk. Bilen er også voldsomt vanskelig og holde i gang når den er kald, dauer av til tider. Virker som den får for mye luft eller bensin på en eller annen måte.

Ting som jeg har bytta er:

- Lambdasonde

- Kaldstartdyse

- Tomgangsregulator

- Tennpluggledninger

- Diverse følere

 

Noen som har et forslag til hva det kan være? Legger ut film snart så dere får se

[-] 1991 Passat 2,8 VR6 stv

[-] 1989 Mercedes-Benz 190E 2,0l aut

[x] 1990 Passat 1,8 stv

[x] 1986 Bmw E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er filmen om hvordan den går!

Dette er filma for lenge siden, da hendte det at den gikk til 5000omdr, men akslererte forsatt dårligt. Nå går den enda dårligere enn på filmen. Skal prøve og få filma en dag=)

 

 

th_26122009020.jpg

[-] 1991 Passat 2,8 VR6 stv

[-] 1989 Mercedes-Benz 190E 2,0l aut

[x] 1990 Passat 1,8 stv

[x] 1986 Bmw E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skranglinga di er uten tvil tenningsbank, i tillegg til dette så er tomgangen litt høy, som kan tyde på at innsprøytninga jobber uten elektronikken, og bilen gik innihelvete dårlig på høyt turtall.

 

Det første jeg ville gjort, var å sjekke sikringene på Overspenningsrelèet som sitter bak batteriet, eneste relèet med sikringer på.

Men den bør ikke gå slik med defekt OVP(overpenningsrelè), så det er noe mer galt.

 

Den kan være lettere usatt for tenningsbank ved mager blanding eller mye sot i forbrenningskammeret.

Utifra hvordan denne gikk vil jeg tro den går veldig magert, så med feilinnstillt luftmengdemåler/bensinmngdefordeler og defekt OVP/Sikring vil det bli litt sånn, men det var voldsomt med tenningsbank da.

 

Hvilke følere er skiftet.

Hvordan er det med vannforbruk?

Sjekk også bensinpumpe, at den leverer nok mengde/trykk under belastning, den virket jo å gå noenlunde normalt på lavt.

 

Hva slags tenningsanlegg er det på denne,er det fordeler uten sensorer oppi(det jeg tror) eller fordeler med sensor oppi og grønn ledning til(er det det kan tenninga være feiljustert)?

 

Hva slags bensin kjører du på?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenning med grønn ledning på=)

Men i dag har jeg skrudd av hele innsprutningsystemet fra en annen bil, så skal jeg bytte det over på min i kveld. å se om det blir bedre=) Er fra en 2,0l 1986 mod;)

[-] 1991 Passat 2,8 VR6 stv

[-] 1989 Mercedes-Benz 190E 2,0l aut

[x] 1990 Passat 1,8 stv

[x] 1986 Bmw E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg byttet hele innsuget, dyser, kaldstartdyse og nesten alt annet som har med innsprøytninga og gjøre utenom bensinpumpe osv.

Tenningsbank, fortell meg litt mer om det! Hvordan kan jeg fikse det? stille på tenninga? Kan det være hjernen/hjernene eller katalysatoren som kødder? Eller noen følere til kickdownen om det fins?

[-] 1991 Passat 2,8 VR6 stv

[-] 1989 Mercedes-Benz 190E 2,0l aut

[x] 1990 Passat 1,8 stv

[x] 1986 Bmw E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre så er jeg på feil side av fjellet for det.

 

Tenningsbank kommer rett og slett av at bensin/luft-blandinga antenner for tidlig, så det smeller mot ett stempel på vei opp.

Grunner kan være, mager blanding, glødene partikler i forbrenningskammeret, for tidlig tenningstidspunkt/feil oktan, og for høy kompresjon.

For feit blanding kan jo og gi nedsoting og glødende partikler.

Jeg tror din går alt for magert.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo byttet alt som har med innsprøyninga og gjøre nå. Så hvordan kan det være feil innstillt:S

Den bilen jeg har plukka deler fra gikk helt fint og aldri hatt no problemer med den...

Og komprosjonen er fin.

[-] 1991 Passat 2,8 VR6 stv

[-] 1989 Mercedes-Benz 190E 2,0l aut

[x] 1990 Passat 1,8 stv

[x] 1986 Bmw E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår