christianpet Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 vectra b, fjusker. tenningsfeil? Hei, no er vectran snart eu klar. men oppstått et problem den fjusker helt opp til 4000rpm. lurer på om det er kamakselsensor eller lignende som er gåen så jeg får tenningsfeil?. noen som vet dette evnt har samme problem? startet og fjuske opp til 2000 rpm, så ble dne gradvis værre. men er ikke så ille før motor blir varm. tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet Januar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 HEHE, har et tips, hadde en vectra med en X20XEV maskin som hadde samme dritet. Start bilen i mørket, åpne panseret å se om du ser noe gnistring fra plugghettene. Det løste mitt problem i allefall! Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Januar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 Hvis du klarer å dra motoren over 4500rpm, så kan du i utgangspunktet utelukke kam/veivsensorfeil. Lyser motorfeillampa? Hvis ikke vil jeg henge meg på forslaget over, evt. DIS-packen (tenningsmodulen) hvis kablene er i god stand. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christianpet Skrevet Januar 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 kun med belastning motoren sliter. ikke når den er kald eller slik, og blir gradvis værre.! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Januar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2010 Jeg ville tatt en titt på luftmengdemåleren, den er sikkert full av dritt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christianpet Skrevet Januar 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2010 er ikke luftmengdemåler/luftmassemåler. som er defekt motorlampe lyser heller ikke så den har ikke satt noe feilkode som jeg vil få lest av på selvdiagnose hos verksted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet Januar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2010 Ehm..Rens luftmengdemåleren din,så finner du det ut.. På disse bilene her,så er det veldig vanlig at spjeldhuset fucker seg.En slange som tetter seg.Du må bore den opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kckerzx Skrevet Januar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 Om det er ved belastning så lukter det tenningsproblem. Coil,plugger evt ledninger Dårlig bensintrykk er og mulig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg