Mad Silence Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Heisann! Jeg trenger hjelp av noen som har god greie på bilpleie=) Jeg har nylig fjernet dekoren på min hvite Honda Integra. Det som er greia er at under der dekoren var er lakken "som ny" og er generellt veldig pen og skikker seg godt ut fra resten av lakken som er mer matt. Mitt spørsmål er. Hva burde jeg gjøre for å få den matte lakken så blank som mulig. OG eller hva burde jeg gjøre for å gjøre lakken der dekoren var mere matt =) Alle forslag mottas=) Siter Mvh Mad Silence _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_\ Extreme Db-Drag!=) _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 Les øverste tråd her på bilpleiedelen. Du må polera bilen. Det beste er å bruke maskin. Har du erfaring med bilpleie og har du noke utstyr til bilpleie? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad Silence Skrevet Januar 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 Jepp todleif. Skal lese gjennom den=) Ja har polert bilen både med tech wax og scratch X (bruker bare meguiars) Har endel erfaring ja, og har maskin til jobben og! Greit nok det med å få best glans. Men burde jeg bruke color correct eller lignende før polering? Og er det noen måte å gjøre den blanke delen mer matt slik at det blir mer utjevnet?=) Tør ikke megynne med mildt pussepapir akkurat:P :D Siter Mvh Mad Silence _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_\ Extreme Db-Drag!=) _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 jøss blei du lei dei røde dekora nå:D Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 hvis farge har noe å si, så er den vel hvit:P? syns den var litt tøff med dekoren jeg men:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad Silence Skrevet Januar 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 Haha. Nei har bare bytta dekor;) til en med litt mer personlig preg;) nesten lik dekor med annet navn ;D bare litt mindre/kortere slik at der dekoren dekket lakken før er den jo "som ny" :D Dette jeg vil få jevna ut!=) Siter Mvh Mad Silence _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_\ Extreme Db-Drag!=) _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 detta må me se bilde av dan:D Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 (endret) Jepp todleif. Skal lese gjennom den=) Ja har polert bilen både med tech wax og scratch X (bruker bare meguiars) Har endel erfaring ja, og har maskin til jobben og! Greit nok det med å få best glans. Men burde jeg bruke color correct eller lignende før polering? Og er det noen måte å gjøre den blanke delen mer matt slik at det blir mer utjevnet?=) Tør ikke megynne med mildt pussepapir akkurat:P :D Tech waxen hjelper ikkje mot at lakken er matt. Den har beskyttelse med mild rens. Scratch-x skal hjelpe litt. Det er litt forskjellige versjoner her. Eit par av dei kan brukes med DA poleringsmaskin. Må nok gå over både 3 og 4 ganger på same plassen. Har du maskin og poleringsmidler som er beregna for maskin, skal du nok få heile bilen blank. (må nok på jobb no, men skal prøva å gi litt meir info imåro) Endret Januar 20, 2010 av todleif Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exposito Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Har du maskin og poleringsmaskin som er beregna for maskin, skal du nok få heile bilen blank. (må nok på jobb no, men skal prøva å gi litt meir info imåro) det du mener er vell "maskin og poleringsmiddel som er beregnet for maskin" ?? Siter 1989 VW Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 det du mener er vell "maskin og poleringsmiddel som er beregnet for maskin" ?? Hehe, stemmer det! Gjekk litt fort pga at eg skulle på jobb. Har rettet på dette no. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg