Gå til innhold

Vurderer skyline GT-S T r33(hvite skilter)


Benjii

Anbefalte innlegg

maaaaasse styr ryktes for å få registrert!

 

Høyrestyrt skal du bare glemme!

 

Skal du ha en skyline med skilter så må du nesten kjøpe en som er på skilter i Norge allerede. Det å få skilter på ny impoterte biler er så si umulig.

 

desibel: Skyline kom bare i RHD(Høyrestyrt). Finnes mange biler som er ombygd. Uheldigvis er mange av disse ombygningene av dårlig kvalitet. Det har heller ikke noe med om bilen blir godkjent eller ikke.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt!

En kamerat av meg har jo en R32 GTS-T på hvite skilter som jeg hørte at var til salgs for en stund siden da... :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Det skal MYE til for å få registrert en skyline i Norge nå.

Hver bil må gjennom hele systemet individuelt, så det er så tungrodd.

Uansett, så registreres den på unntaksregelen, og da må den være klin orginal som den kom ut fra fabrikk. styling, felger, interiør, motor er ikke lov å røre !

 

Har selv en r33 gts-t registrert på hvite skilt, på motorhistorisk grunnlag..

 

Hva 200 hk mer eller mindre anngår, tar jeg som en stor BS ;)

gts-t'n er orginalt med 254hk.

 

Om "kvota" er full eller ikke, har jeg ikke noen formening om, men vet at det har vært registrert en bil for ikke veldig lenge siden(men med måneder av papirmølle, samt visninger, tester osv osv.) så det er som sagt ikke enkelt..

 

Kjøp deg en med skilter allerede, så slipper du og bli lei deg :)

Alltids en til salgs nå og da.. Men du må nok igjen bare betale det selger vil ha eller drite i det :p

 

Hva effektøkning angår, så tviler jeg MYE på at det hjelper med kun eksos og filter..

 

Har selv 3" effektanlegg fra turbo og et konfilter(la oss si jeg fikk 5-7hk ekstra), i tilleg til en stor hybrid FMIC samt at jeg har justert opp turbotrykket til 0,8bar.. (0,5Bar er org.). Med dette så TROR jeg at jeg har nærmet meg 300Hk. Men er ikke sikker før jeg har dynotestet den, som jeg skal nå til våren når det blir bart på veiene.

 

Så etter jeg har dynotestet, kan jeg skrive her med sikkerhet hva jeg har under panseret av HK med dette oppsettet, så får du en liten pekepinn i hvertfall :) Kan si det slik at den river seg i 2. gir etter turbojusteringa, og har lyst til det samme i 3. gir... ;) Det ville den ikke i 2.gir med org. trykk. :knock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
under 200hk?

 

uansett, Skal prøve alt som står i min makt å motbevise dere :P men hva må jeg gjøre med motoren får å få ca 300-350hk

 

hahaah.. den makten du har er like my som jeg har inflytelse på innvandringspolitikken i norge..

 

 

ergo du og din mening er null verdt!

 

Du kan glemme langt faen i å få registrert noe som helst av typen skyline impreza 22b, supra og andre svært ukurante sportsbiler med høyre ratt i norge.

 

Både pga. krav og regler de stiller til godkjenninga, samt prisen det vil koste å få dritten på norske skilter

 

De som allerede har skilter er godkjente på spesielle krav, og for å ikke nevne jobba lenge med dette.

hvor mange som gidder å bruke 4-5 år på å godkjenne en jævla bil vet jeg ikke. men har hørt om flere.. idioter vil nå jeg si. om bilen min skal stå 5 år i garasjen for å få skilter, kjøper jeg hellernoe annet

 

 

hold deg til den kjedlige s13 du har. den kan du i det minste kjøre med

Endret av DRFT-R

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bilen tidligere vært reg i England eller annet EØS land, så er den lettere å reg i Norge også, pga EØS reglene. (Samme regler for reg av bil i England som i Norge).

 

Feil.

 

EØS land på øya vår ja.. og usa !

 

men det betyr ikke at det er bare å ta med seg bilen og 5000kr og si at du skal hente skilta i dag!

da drømmer du

England kan du utelukke pga ekstremt mye ombygging! samme gjeldr japan (generelt høyrestyrte biler)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

men det betyr ikke at det er bare å ta med seg bilen og 5000kr og si at du skal hente skilta i dag!

da drømmer du

 

Jeg trodde at det bare var å finne en bil som var registrert i tyskland, kjøre den hit, betale 25% mva i tollen, dra til Oslo, betale 100k (GTS-T '96 = 1360kg, 280hk, 2500cc, 01.03.1996 = 100k).

 

Dette stemmer kanskje ikke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår