Gå til innhold

Ny bil, 300 000kr til rådighet

Ranger emnet


Trikker87

Subaru Impreza WRX VS. Audi A3 2,0TFSI Quattro Sportback  

47 stemmer

  1. 1. Subaru Impreza WRX VS. Audi A3 2,0TFSI Quattro Sportback

    • Subaru Impreza WRX
      32
    • Audi A3 2,0TFSI Quattro Sportback
      15


Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På første siden i bunn.

 

Jeg ville kanskje gått for A3en. Får vel kanskje litt mer "luxus"-følelse i den bilen. Som du også skriver.. var jo mer utstyr i den også. Litt kjipt å kjøpe en bil til 300 000kr, så har den like mye utstyr som en Civic til 15 000kr :P Tror nok ikke A3en er noe dyrere enn en Impreza WRX med tanke på verkstedregninger. Men har du tittet på A6?

 

Ja, enig det med utstyr.

 

Har ikke sett på A6. Tror den blir altfor stor for mitt behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg liker og kjøre bil.. Sitte og se på fin plast og trykke på masse dippeduter osv kan man gjøre andre plasser enn i bilen.. Så jeg ville kjøpt WRX :m'm:

 

Så det er vel egentlig det spørsmålet ditt koker ned til og.. Komfortabel landeveis crusier eller morsom japse med rally swung over seg??

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra dine kriterier så ville jeg valgt audi a3. Helt klart.

 

Ja, er jo fine biler. Men er et vanskelig valg.

 

 

Vel jeg liker og kjøre bil.. Sitte og se på fin plast og trykke på masse dippeduter osv kan man gjøre andre plasser enn i bilen.. Så jeg ville kjøpt WRX :m'm:

 

Så det er vel egentlig det spørsmålet ditt koker ned til og.. Komfortabel landeveis crusier eller morsom japse med rally swung over seg??

 

Du sier noe der. Men bilen til 300k så burde man jo få litt også. Ikke at jeg kritiserer WRX'en, syntes den er råtøff. Ellers så hadde jeg ikke vurdert den i det hele tatt.

 

Hvor god er en orignal WRX iforhold til en Orignal audi 2,0TFSI Quattro?

 

Per idag så faller det mer og mer mot Audi for min del også. Har samme dilemma. Mye pga. at jeg ikke finner en orginal WRX. Hvis jeg hadde vært deg hadde nok jeg også kjøpt WRX. Grom bil:)

 

Begge er kule biler. Men problemet som du også nevner er vel det med å finne en orginal WRX. Det er vanskelig. Vil ha bil nærmeste framtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det står en WRX til salgs, og den ser helt original ut.Dog i sølvfarge. (Finnkode: 19139703)

 

Det var et par andre der i blått men med uoriginale lykter og dill.Men sjangsen for å finne originaldelene er nok stor.

 

Sjekk også IDCN etter biler for salg.

 

Den så jo grei ut. Rimelig pris også.

 

Et par ting jeg lurer på:

Ser mange har skiftet ut frontlyktene som denne karen også har gjort http://www.finn.no/finn/car/viewimage?finnkode=20321057

 

Er det uorginale lykter?Vil bilen bli godkjent med disse på eller må man bytte til orginale hver gang bilen skal eu-godkjennes?

 

Vil slike mods øke,minske eller ikke ha noe betydning for verdien på bilen:

- Senk

- felger

- STI Vinge

- STI Scoop

- Effektanlegg

- Åpen luftfilter+ dump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uoriginale lykter ja, sikkert Morette lykter.Blir vel godkjent med de men det er jeg usikker på.Har aldri likt dem og derfor ikke satt meg inn i godkjenning etc.

 

Om mods vil øke/senke etc verdien av bilen kommer litt an på hvordan tilstanden av bilen er generelt.Litt prisøkning kanskje men med pruting så går det vel greit ;)

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uoriginale lykter ja, sikkert Morette lykter.Blir vel godkjent med de men det er jeg usikker på.Har aldri likt dem og derfor ikke satt meg inn i godkjenning etc.

 

Om mods vil øke/senke etc verdien av bilen kommer litt an på hvordan tilstanden av bilen er generelt.Litt prisøkning kanskje men med pruting så går det vel greit ;)

 

Takk for hjelpen!

 

Hvis du skulle ha valgt ville du valgt denne hvis du ser bort ifra lyktene:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20321057

 

Eller ville du ha valgt denne som du kan bestemme selv hva du vil gjøre med når det gjelder mods:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19139703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, du må nesten høre med eieren.Men det er jo lov å forsøke. ;)

 

Sjekk bakdemperene, bremsene (klosser/skiver) og under generelt, i tilfelle du skal se på en Impreza.

En "bugeye" som de kalles, passer best Sti lykter syns jeg da.

 

Ja, er lov å forsøke. Tenkte bare sånn cirka hvor mye det går an prute på denne. Hvor burde jeg starte? Er så dårlig på det med pruting, derfor jeg spør. Har fått et tilbud på en 2001 mod. wrx på imprezadriver.com. Bilen har gått 118k, men den var blodtrimmet. cirka 350hk i den. Skulle ha 205k.

 

Blir nok en NAF-test ettersom bilen befinner seg i Tromsø og jeg i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår