peregrin Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Jeg har et plagsomt problem på min 89 golf 1,6 når det regner starter bilen bra, men hvis jeg parkerer og går en tur inn på butikken, så når jeg skal starte igjen så tar det lang tid før den tenner, smeller fra motorrommet hvis jeg gir gass. For en uke siden opplevde jeg dette på nytt, var en lørdag, søndag rørte jeg ikke bilen. Men på mandag skulle jeg ut å kjøre, fikk ikke start i det hele tatt. Prøvde å trille ned en lang bakke, motoren "startet", men det gikk ikke an å gi gass. Fikk tauet bilen tilbake og fikk en til å se på motoren mens jeg prøvde å starte, han sa at det smalt pluss at det kom flammer fra luftboksen/forgasseren. Noen som vet hva problemet er og hva jeg må gjøre, veldig lei av å være fotgjenger nå. Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Januar 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Byttet rotor tidligere i dag, har ikke testet om jeg får start enda. Rotoren jeg tok av hadde et hull i seg, så ut som man hadde holdt en tent inntil og brent et hull gjennom. Det var et hull i den svarte delen av rotoren. Kan dette være grunnen til at jeg ikke får start? Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Ødelagt rotor kan være årsak til manglende gnist. Sprekker i fordelerlokket og coil likeså. Prøv å starte den da vel. Starter den ikke så sjekker du om det er gnist i pluggene. Er det ikke det bør du sjekke om det er bensintilførsel som mangler. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audiurquattro Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Sjekk hele fordelerlokket og tennplugger å tennpluggledinger. Sjekk også om coilen er i orden. Visst ikkje den lager nok spenning til pluggene klarer ikkje motoren å gå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Høres ut som fuktproblemer i fordeler, bytt rotor og fordelerlokk... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Bytta fordelerlokket og rotoren og nu fikk æ start Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg