Gå til innhold

CA18(D)ET bluebird prosjekt


Hawkon

Anbefalte innlegg

Ok, da har jeg tatt en fantasi avgjørelse.

 

Kommer til å bygge om CA20 bilen nå. Den skal ha enten:

 

1) Plukke CA18ET fra SR bilen, og få denne inn.

2) Plugge i en CA18DET med ledningsnett og hjerne fra en 200sx s13.

 

Om det skjærer seg, så blir neste prosjekt å montere toppen fra CA18DET'en på CA18ET'n, slik at vi kan avgjøre om det virkelig går.

 

Går det, så blir det en rå bil som kan oppgraderes ytterligere.

Funker det ikke, så... tja... bygge om til SSS ATTESSA? :D

 

Tips&Trix?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Hawkon

Ok, da har jeg tatt en fantasi avgjørelse.

 

Kommer til å bygge om CA20 bilen nå. Den skal ha enten:

 

1) Plukke CA18ET fra SR bilen, og få denne inn.

2) Plugge i en CA18DET med ledningsnett og hjerne fra en 200sx s13.

 

Om det skjærer seg, så blir neste prosjekt å montere toppen fra CA18DET'en på CA18ET'n, slik at vi kan avgjøre om det virkelig går.

 

Går det, så blir det en rå bil som kan oppgraderes ytterligere.

Funker det ikke, så... tja... bygge om til SSS ATTESSA? :D

 

Tips&Trix?

 

Uansett så må du vel ut med ledningsnett og inn med nytt. Burde vel prøve å få tak i et vrak og plukke alt fra dette. Er fortsatt usikker på om du får oppi en CA18DET, så kanskje du burde prøve dette ;) Å få tak i et S13 eller T12 (SR) vrak skulle vel kunne gå ann.

 

Hvis det går an å sette i en DET motor så er dette faktsik noe jeg kunne tenkt meg å gjøre selv også en dag.

Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia

 

Noe modifisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SSS

 

Uansett så må du vel ut med ledningsnett og inn med nytt. Burde vel prøve å få tak i et vrak og plukke alt fra dette. Er fortsatt usikker på om du får oppi en CA18DET, så kanskje du burde prøve dette ;) Å få tak i et S13 eller T12 (SR) vrak skulle vel kunne gå ann.

 

Hvis det går an å sette i en DET motor så er dette faktsik noe jeg kunne tenkt meg å gjøre selv også en dag.

 

De er jo helt like, bare at bluebirdn sin er tverrstilt...

 

ledningsnett og alt er med her... lurer på å skaffe frontklipp fra en S13. da har man jo alt man trenger til å prøve seg frem :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

 

De er jo helt like, bare at bluebirdn sin er tverrstilt...

 

ledningsnett og alt er med her... lurer på å skaffe frontklipp fra en S13. da har man jo alt man trenger til å prøve seg frem :)

 

Det skulle gå greit å få et front klipp fra en S13, f.eks fra Tyskland eller nederland. Går jo ann og spørre på 200SX forumet også, om noen vet om noen vrak i Norge

Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia

 

Noe modifisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

jeg har en ca18et i deler stående hvis du trenger den :) har alt utenom ventiler :)

 

Heh, har jo en CA18ET fra en bluebird SR da... tror den får stå alene... så får jeg teste CA18DET'n på den andre først.

 

Se ikke bort ifra at jeg kanskje kan bli interessert i fremtiden!

Har du ledningsnett og turbo til den også?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SSS

 

Det skulle gå greit å få et front klipp fra en S13, f.eks fra Tyskland eller nederland. Går jo ann og spørre på 200SX forumet også, om noen vet om noen vrak i Norge

 

Yup, venter på svar fra en selger her nå... 15k var det vel snakk om for hele bilen. Karosseriskade, så alt av interiør og div er med... en '91 S13, heh...

 

spurte om pris på kun motorsmørja og venter svar til i morgen...

kunne jo kanskje ha fått pressa ned noen tusenlapper hvis de er int i å ha resten av bilen igjen da.. hvis ikke er det jo helt sikkert noen som trenger noen spare parts fra en S13 :)

(Var skade foran på denne)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg henger meg på det prosjektet ditt, og bygger en sånn en jeg også!! men det blir ikke start på det før i Mars, når pengene starter å velte inn på kontoen igjen...

 

Angående plass: ikke tenk tanken på at det ikke er plass, i bluebirden kan en jo plassere v6,v8,rekke4,rekke6, osv... hva som helst.. hehe :D

 

At det blir morro??? heeeeelt klart!! :D

 

Vet at Bluebirden kom med 16V motor, men ikke til norge !? noen som har vært borti en T12/T72 med 16V ???

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

jeg har en ca18et i deler stående hvis du trenger den :) har alt utenom ventiler :)

 

mye skal du ha for den? PM

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

Lurer på om jeg henger meg på det prosjektet ditt, og bygger en sånn en jeg også!! men det blir ikke start på det før i Mars, når pengene starter å velte inn på kontoen igjen...

 

mine penger kommer om 10 dager, da har jeg råd til et frontklipp som er gått 141k km. :cool:

 

Angående plass: ikke tenk tanken på at det ikke er plass, i bluebirden kan en jo plassere v6,v8,rekke4,rekke6, osv... hva som helst.. hehe :D

 

Uansett, så er jo den eneste forskjellen på CA18DET og CA18ET toppen, det har vi jo kommet frem til i flere tråder allerede :)

 

At det blir morro??? heeeeelt klart!! :D

 

Vet at Bluebirden kom med 16V motor, men ikke til norge !? noen som har vært borti en T12/T72 med 16V ???

 

Ikke vet jeg... aldri hørt om en 16v CA18ET men..

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

Vet at Bluebirden kom med 16V motor, men ikke til norge !? noen som har vært borti en T12/T72 med 16V ??? [/b]

 

Produksjonen av Bluebrid startet i 1968 og den er fortsatt i produskjon ;)

 

Men har aldri sett noen Bluebird med CA18DET, men mange med SR20DET i USA og Japan. S

Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia

 

Noe modifisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SSS

 

Men har aldri sett noen Bluebird med CA18DET, men mange med SR20DET i USA og Japan. S

 

Hørt rykter om mange i australia/new zealand som kjører med CA18DET i bilen sin. Noen hybrider der toppen av en CA18DET er satt på en CA18ET, og noen plukka fra 200sx'er..

 

Hadde jo vært ganske rått å plukke over noe slikt til en bluebird her også. Problemet blir jo drivverk o.l i og med at du nesten dobler den originale effekten (Fra CA20 forgasser til CA18DET med lett trimming).

 

Vet ikke hva clutchen til bluebird'en tåler jeg?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

 

Hørt rykter om mange i australia/new zealand som kjører med CA18DET i bilen sin. Noen hybrider der toppen av en CA18DET er satt på en CA18ET, og noen plukka fra 200sx'er..

 

Hadde jo vært ganske rått å plukke over noe slikt til en bluebird her også. Problemet blir jo drivverk o.l i og med at du nesten dobler den originale effekten (Fra CA20 forgasser til CA18DET med lett trimming).

 

Vet ikke hva clutchen til bluebird'en tåler jeg?

 

Finnes nok utallige motoralternativer.

 

Clutchen som sitter på CA18ET fungerer greit til 200 hk, etter det så er det mange som velger å bruke en sinterlamell. Er dårlig utvalg med trykkplater til en fornuftig penge til CA18 motorne.

Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia

 

Noe modifisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår