Gå til innhold

Girspak låst i "P" når motoren starter.

Ranger emnet


Panodil

Anbefalte innlegg

Passat 2002 1,9tdi Tiptronic.

 

Skulle kjøre fra jobb men når motoren startet fikk jeg ikke girspaken bort fra posisjon "P". Kan gire når tenninga er av.

Når tenninga er på/motoren er startet og bremsa tråkkes inn slukker ikke det bremselyssymbolet på girkassa ved siden av girspaken.

Trodde kanskje noe hadde fryst fast så jeg tok bilen inn for å tine den men det hjalp ikke.

 

Etter litt søk på nett så skrudde jeg opp midtkonsollen og koblet ut den bryteren? som er montert på girkassa og gjør at girspaken blir låst i posisjon "P". Når dette ble gjort kunne jeg bytte fra posisjon "P" og fikk kjørt bilen.

 

Målte signalet som går til denne bryteren og den var 12V. Tror den skal skifte til 0V når bremsepedalen tråkkes inn men den er 12V selv med bremsepedalen nede.

 

Etter et nytt søk på nett fant jeg ut at det kunne være bremselysbryteren, så jeg byttet den men måler fremdeles det samme. Signalet til den bryteren på girkassen bytter ikke til 0V når bremsa tråkkes inn.

 

Forresten dukket det opp en feil til etter at jeg koblet ut den låsebryteren på girkassa. Når jeg flytter girspaken til høyre i det feltet man kan gire "manuelt" tror bilen at den fremdeles står i "D" så jeg får ikke brukt den delen av girkassa,

 

Er det noen som har peiling på hva som kan være galt?

Sitter det noen komponenter mellom bremselysbryteren og girkassa?

 

 

Edit: Tror kanskje at den bryteren som ble koblet ut ikke sitter på selve girkassa med er monteret foran girstanga under dekselet på midtkonsollen

Endret av Panodil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår