Gå til innhold

Panodil

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Panodil

  • Bursdag 07/10/1974

Contact Methods

  • Bosted
    skedsmo

Panodil's Achievements

  1. Får ikke åpnet tanklokket på en Saab 9-3 SC 2008. Har prøvd å låse/låse opp bilen flere ganger men det går ikke, I instruksjonsboka fant jeg prosedyre for manuell åpning av lokket på cabriolet og sedan, men det hjelper jo ikke meg. Noen som har tips?
  2. Takk for svar. Spør fordi jeg hadde bilen på verksted før jul like før garantitiden gikk ut. De sa varmeren gikk i stand-by modus når motoren ble varm og at lampen indikerte dette. Fant ikke noe om det i instruksjonsboken. Skal prøve å ringe til til en annen forhandler for å sjekke om de vet noe om dette.
  3. Bilen har en lampe som lyser når varmeren går. Symbolet er 3 piler opp med sifferet "2" ved siden av. I følge instruksjonsboken skal varmeren starte når det er under 8 grader ute og kjølevannet er under 75 grader. Når varmeren først har startet og lampen tenner, så lyser denne under hele kjøreturen selv om motoren har oppnådd driftstemperatur. Skal ikke denne lampen slukke når motoren er varm?
  4. Bilen er en Passat 2002 med tiptronic kasse. Hadde tidligere en tråd om at girspaken ble låst i posisjon "P" etter at motoren startet(selv om bremsa var innkoblet). Dette problemet er nå fikset. Var en komponent i girkassestyreenheten som var ødelagt. Men alt er ikke i orden enda. Nå er problemet at tiptronic delen av girkassa ikke fungerer. Når jeg fører girspaken til høyre for å gire manuelt tror girkassa enda at den er i "D" modus. Dvs at jeg ikke får skiftet gir og på displayet på dashbordet står det at girkassa er i "D" modus. Noen som har ideer på hva som er galt?
  5. Er det noen her som kan fortelle hvor denne sitter og hva man må skru løs for å få tilgang til den.
  6. Skal teste å rengjøre polene i morgen. Batteriet ble sist fulladet med batterilader i januar en gang da det var -30 grader ute. Mistenker også dynamoen. Synes det er rart at den ikke begynte å lade før motoren fikk litt turtall. Etter det virket det som om den lader men får jo den feilmeldingen om "Alternator workshop" så noe må jo være galt.
  7. Da jeg startet hjem fra jobb i dag dukket denne feilmeldingen opp: "Alternator workshop"...eller noe sånt. Denne meldingen kom 1 eller 2 ganger til på min 5 km lange ferd. Et par timer etter gikk jeg ut for å foreta noen målinger. Målte 12,5 V på batteriet før jeg startet bilen. Etter at jeg startet bilen kom samme feilmelding + at ladelampa lyste. Målte da 11,6V om jeg ikke husker feil. Ga litt turtall og da slutta lampa å lyse. Målte da 14,2V. Slo på alt som bruker strøm og målte da like over 14V. Tok en kort prøvetur og da kom meldingen "Alternator workshop" igjen. Det kommer et pip, så vises meldingen en kort stund for så å bli borte. Glemte å nevne at dynamoreima ikke er slakk og den gikk rundt ved alle målinger. Bilen har gått 212 000 km. Noen som vet hva det kan være?
  8. Hadde bilen på Møller men han som kunne noe om disse tingene var syk, så må jeg må tilbake igjen. Foreløpig konkulsjon er at det er en kontrollboks som var ødelagt. Litt synd siden den visstnok koster over 19000 kroner.
  9. Tror dessverre at det ikke løser mitt problem men alle forslag mottas med takk. Jeg er ganske sikker på at dette er min første og siste bil med automat.
  10. Passat 2002 1,9tdi Tiptronic. Skulle kjøre fra jobb men når motoren startet fikk jeg ikke girspaken bort fra posisjon "P". Kan gire når tenninga er av. Når tenninga er på/motoren er startet og bremsa tråkkes inn slukker ikke det bremselyssymbolet på girkassa ved siden av girspaken. Trodde kanskje noe hadde fryst fast så jeg tok bilen inn for å tine den men det hjalp ikke. Etter litt søk på nett så skrudde jeg opp midtkonsollen og koblet ut den bryteren? som er montert på girkassa og gjør at girspaken blir låst i posisjon "P". Når dette ble gjort kunne jeg bytte fra posisjon "P" og fikk kjørt bilen. Målte signalet som går til denne bryteren og den var 12V. Tror den skal skifte til 0V når bremsepedalen tråkkes inn men den er 12V selv med bremsepedalen nede. Etter et nytt søk på nett fant jeg ut at det kunne være bremselysbryteren, så jeg byttet den men måler fremdeles det samme. Signalet til den bryteren på girkassen bytter ikke til 0V når bremsa tråkkes inn. Forresten dukket det opp en feil til etter at jeg koblet ut den låsebryteren på girkassa. Når jeg flytter girspaken til høyre i det feltet man kan gire "manuelt" tror bilen at den fremdeles står i "D" så jeg får ikke brukt den delen av girkassa, Er det noen som har peiling på hva som kan være galt? Sitter det noen komponenter mellom bremselysbryteren og girkassa? Edit: Tror kanskje at den bryteren som ble koblet ut ikke sitter på selve girkassa med er monteret foran girstanga under dekselet på midtkonsollen
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår