Gå til innhold

Motoren blir fort varm i kulda

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei.

Kjører en Chrysler Voyager 98modell Diesel.

Jeg vet at diesel biler sliter med å starte i kulda, har selv det problemet hvis bilen står ute i mer enn 15t uten motorvarmeren på.

 

Batteriet er kun 1 mnd gammel og bilen starter med engang. Problemet oppstod idag, det som skjer er at temperaturen i motoren blir for høy etter å ha kjørt 1-2km, åpner man panseren kjenner man varmen som fyker mot ansiktet. Slår man på varmen inne bilen så kommer det kun kaldt luft. Ingen lekkasje.

Når jeg slår av bilen så hører man fortsatt rar lyd i en liten boks(stod noe Filter et eller annet på den) som sitter til høyre for bilbatterien.

 

Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte med en venn som er mekaniker.. Han ba meg se om det var tomt for kjølevæske, det var det. Så jeg fylte med kjølevæske og temperaturen gikk ned og det så normalt ut. Men idag oppstod det samme problemet igjen, det går an å kjøre men når det ikke kommer varm luft inn så blir det bare is på frontruta.

En ting som jeg har gjort ved begge gangene problemet har oppstått er at jeg glemte å ta ut stikkontakten for motorvarmeren. Så jeg har startet bilen for å varme den opp og samtidig latt motorvarmeren på. Kan det være grunnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det er grunnen. Se om den har brukt opp kjølevæsken. Om den har det så skjekk fargen på oljen (om den er gråaktig). Er oljen Grå er det helt sikkert dit kjølevæsken din har forsvunnet. Dvs at det ikke tett mellom vann og oljen (sikkert pakningen som ligger mellom bunn og toppen av motoren.

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår