Gå til innhold

Lakksprøyte devilbiss vs devilbiss

Ranger emnet


BjørnarGolf

Anbefalte innlegg

Heisann lakkfolk!

 

Skal gå i innkjøp av ny lakksprøyte. Håper på bedre resultat med ny, siden jeg har lakket med den berømte "proffsprøyta" til biltema.

 

Det jeg har lakket er fangere og div. Skal lakke hele bilen.

Kompressoren jeg har er den største til biltema.

Skal lage meg ein lakk boks med plast i garasjen.

Planer og om avsug og innblåsing. Kanskje legge opp spiral rør slik innblåsing blir over bilen, og ha bilen 15-20 cm over bakken og ha innsug ved gulve.

 

Så mitt spm til dere som har kjenskap til Devilbiss, er hvilke av disse som er best egnet til mitt bruk :)

Hva som er forskjellen på disse, og om en av de passer best til min kompressor.

 

DeVILBISS FinishLine HVLP

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DeVILBISS-FINISHLINE-3-HVLP-Auto-Paint-Spray-Gun-PROMO_W0QQitemZ220536322238QQcmdZViewItemQQptZMotors_Automotive_Tools?hash=item3358fd38be

 

 

eller

 

DeVILBISS GTI-620G Millennium HVLP

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200418995615&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Endret av BjørnarGolf

Low 'N Slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er greie sprøyter om du skal ha noe annet enn biltema sprøyter. Men det som er casen er at du må ha to forskjellige sprøyter, en til base og en til klarlakk. Devilbiss er kurrant merke, bruker det mye til fyller sprøyter. vi har GTI serien liggende i base og klar, er gode de.

 

Grunnen er for at det er forskjellige størrelser på dysene, basen skal ikke ha det sammesprøyte bilde som klarlakken for klarlakken skal knuses skikkerlig slik at overflaten blir blank og feilfri. Du kan gamble, men da må du huske å vaske sprøyta GODT imellom basen og klarlakken. Du kan gjerne sette på et manometer slik at du får målt trykket på sprøyta di. Det skal være rundt 2.0 - 2.1 ved base og 2.5 ved klarlakk for å få knust klarlakken skikkerlig. Jeg har sprøyta med 2.0 base og 2.7 klar i trykk, men du kan utforske selv. Lykke til

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Kan vel nevne at jeg vil gå for Devilbiss, siden jeg har hørt mye bra om de, og har en lakkbutikk i nærheten jeg handler lakk fra, og de er veldig behjelplige :)

Har planer om å bestille fra ebay, siden det er mye billigere.

 

Jeg legger et par linker til forskjellige pakker, så kanskje du kan si meg hva som passer best til min kompressor og bruke mitt bruk.

har den største kompressoren til biltema, ca 50l, og skal lakke hele bilen min:) Bør vel gå for HVLP siden jeg ikke har proff kompressor.

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2-DeVILBISS-FINISHLINE-3-HVLP-Paint-SPRAY-GUNS-1-3-1-8_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2c52786f1cQQitemZ190362185500QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2-DeVILBISS-StartingLine-Topcoat-Primer-HVLP-SPRAY-GUNS_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2c5262b524QQitemZ190360761636QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-3-DEVILBISS-StartingLine-HVLP-SPRAY-PAINT-GUNS-Auto_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem33588b2a55QQitemZ220528847445QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools

 

Her har jeg jo sprøyter til forskjelige formål. virker en av disse pakkene gode til mitt bruk? Er åpen for andre forslag, og idèr :)

Endret av BjørnarGolf

Low 'N Slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ikke så nærme hverandre da.

Så må jeg bestemme meg for hva jeg skal gå for.

Må få noen svar fra disse fagfolka som har litt peiling :)

Er du en av di?

 

Det jeg lurer på. Er jo om jeg skal gå for 1 sprøyte og skifte mellom dysene, og vaske den godt som nevnt.

Eller gå for 2 sprøyter.

Kjøper jeg en vil jeg nokk gå for GTI sprøyta.

Skal jeg gå for 2, blir det nokk Finishline, dette er pga lommeboka :P Og at jeg ikke er pro, og må nokk ha myyyye mer erfaring før jeg bruker tusenvis på en sprøyte.

Endret av BjørnarGolf

Low 'N Slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Kan vel nevne at jeg vil gå for Devilbiss, siden jeg har hørt mye bra om de, og har en lakkbutikk i nærheten jeg handler lakk fra, og de er veldig behjelplige :)

Har planer om å bestille fra ebay, siden det er mye billigere.

 

Jeg legger et par linker til forskjellige pakker, så kanskje du kan si meg hva som passer best til min kompressor og bruke mitt bruk.

har den største kompressoren til biltema, ca 50l, og skal lakke hele bilen min:) Bør vel gå for HVLP siden jeg ikke har proff kompressor.

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2-DeVILBISS-FINISHLINE-3-HVLP-Paint-SPRAY-GUNS-1-3-1-8_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2c52786f1cQQitemZ190362185500QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2-DeVILBISS-StartingLine-Topcoat-Primer-HVLP-SPRAY-GUNS_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2c5262b524QQitemZ190360761636QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-3-DEVILBISS-StartingLine-HVLP-SPRAY-PAINT-GUNS-Auto_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem33588b2a55QQitemZ220528847445QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools

 

Her har jeg jo sprøyter til forskjelige formål. virker en av disse pakkene gode til mitt bruk? Er åpen for andre forslag, og idèr :)

E

 

HVLP sprøytene er de beste på markedet. Jeg så på de sprøytene du har lagt ut link ifra, 1.3 dyse er perfekt, men 1.8 er STOOORT. det trenger du ikke, heller ikke den lille sprøyta med mindre du skal drive med utflekking og har kun utflekkingstynner i den.

 

Som du sier så er det lurest og skaffe ei sprøyte med to forskjellige dyser, blir billigere. Skal du ha en ekstra dyse, se etter 1.4 til klarlakk og 1.3 til base;)

 

Dette er en sprøyte du kan ha lenge, brukes til proff bruk og hobby. Dette er et verkttøy som det er lurt og legge litt i. kjøp en skikkerlig tynner slik du får vaska sprøyta godt nokk.;)

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp lakket den ene sida på Grågolfen.

 

Hater Biltemasprøyter!!!

Søren óg -Den kostet jo 159 kroner i 1991...

 

Blir nok en GTI på meg også nå ja.

 

Bjørnar: Du nevner at du har den største Biltemakompressoren, 50L

Har de eget sortiment i Sandnes eller?

Min -også fra Biltema, er på 150L / 5,5HK / 3-faset som er bygd om til 3+N 400V er vel egentlig den største. Kul og relativt stillegående sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "gamle" 50literen til Biltema har gått ut nå.

Denne her er siste modell, kom på høsten 09.

Den "gamle" har jeg hatt selv, veldig bra kompressor.

Den er veldig lik denne på bildet, men 2 nummer mindre med samme proporsjoner.

Har du bestilt sprøyte enda eller?

Den GTI modellen var veldig dyr i forhold til de andre 3 du hadde funnet? 1 sprøyte som er like dyr som 3 sprøyter i den andre pakka.

Men siden det er samme merket, og samme selger -må en vel gå ut fra at vi snakker om kvalitet og resultatforskjell her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så eg har mindre tank, men lik motor?

Den kosta 8000,- i si ti.

Har ikkje bestild ennå, har ennå eindel igjen av turen her ude.

Men bler nåkk før eg reise hjem :)

Har hørrt mye fint om den GTI sprøyta ja. Har kjekka opp pris på den GTI pakken i norge, på ei sia sko di ha 5000,- for samme pakken me dyser, manometer å d feste.

http://dmstyling.no/product_info.php?cPath=1615_1791_1792&products_id=14634

E litt usikker på det manometere, d står d e regulerbart, men kan ikkje se kor du ska skru for å regulera?

Endret av BjørnarGolf

Low 'N Slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har en Biltemakompressor til 8000, er det bare ett alternativ, og det er den totrinss 1-sylindrede 150 literen de har solgt i mange år, men so gikk ut av sortimentet i fjor høst.

Hadde den selv da jeg bodde i Krokstadelva, men solgte den med huset... Da vi flyttet i 2005. Angret som ei våt katte etterpå. DUST!

Den 50 literen jeg hadde før det, var en 3HK, men veldig hendig garasjemaskin. Den kostet rundt (har ingen gammel katalog her nå) 3990,- Det er ikke denne du har da?

Er en fin kompressor det altså!

Jeg hadde imidlertid 50m skjøteledning fra huset og ut i garasjen, så spenningsfallet gjorde at jeg brant to ( - 2 - ) kompressorer av denne før jeg ga opp... Var klar over problemet, men glemte å skru den av da jeg tok kvelden... Den ene gangen våknet jeg i halv 2 tida på natta, spratt opp og kom ut i garasjen hvor den sto og "brummet" uten å starte. Garasjen var tåkelagt. Fikk den på garantien gitt ;-)

Dette er et problem med store maskiner på 1-fase. Motorene er egentlig 3-faset, men man kobler en kondensator fra den ene fasen og over til den tredje "ledige" terminalen på motoren, og "faker" den tredje fasen. Velkjent sak i elektromiljøet i generasjoner. Men startmomentet er fraværenede...

Ble noe annet med 400V rett innpå den store kompressoren da ja. Hadde en kamerat som sto ved siden av pressa da den startet en gang. Er ikke sikker på om hjerterytmen hans er normal enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår