Steff89 Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 Hei, har tenkt å fjerne div rust på karosseriet. Er det noen som har anbefalinger til bra rustmidler jeg kan bruke slik at rusten ikke kommer tilbake med det første. Skal kunne lakkere oppå. Mvh stefan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenwood Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 Brunox er bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 Har brukt Ferrobet med hell etter såndblåsing. Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steff89 Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Hvor for man kjøpt de forskjellige midlene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Byggvarehus og bilrekvisita har dette. Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steff89 Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Ok :) takk for hjelpen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Luris Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Hold deg lang unna Brunox, rusten ble bare værre etter behandlig. et år etter var hele hjulbuen rust iforhold til mellomstor rustflekk. kanskje de har noe med masse salting i trondheim men. thorsov har fått inn noe som skulle være bra, husker ikke navnet da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 var 99% sikker på at det var brunox eg blei anbefalt av han som heillakkerte bilen min, og at han kan det med lakking og grunnarbeid er garantert, veldig dyktig og erfaren kar.. han hadde brukt det i fleire år med hell, tenkte eg skulle kjøpe litt no, uten at eg har prøvd det sjølv.. RUSTBULLETT, derimot, helvettes forbanna drit! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steff89 Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Ok, tror eg går for brunox :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Dette har jeg faktisk gjor et forsøk på selv. Jeg og en kompiss skjærte til 3 ubehandlet stål plater på ca 10x10x1 cm. Den ene dynket vi i Brunox (som får mye skryt), den andre i Biltema sin (ligner på melk) og den siste ble behandlet med noe fra bilxtra. Der etter ble det dyppet i saltvann gjevnlig over noen dager. Vi hadde helt glemt experimentet helt til han kompissen min rotet i garasjen og fant dem tilbake. HEHE Biltema var en klar vinner! Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Dette har jeg faktisk gjor et forsøk på selv. Jeg og en kompiss skjærte til 3 ubehandlet stål plater på ca 10x10x1 cm. Den ene dynket vi i Brunox (som får mye skryt), den andre i Biltema sin (ligner på melk) og den siste ble behandlet med noe fra bilxtra. Der etter ble det dyppet i saltvann gjevnlig over noen dager. Vi hadde helt glemt experimentet helt til han kompissen min rotet i garasjen og fant dem tilbake. HEHE Biltema var en klar vinner! Rustmelk er som regel det beste i slike tilfeller ja.. flaten blir forseglet, og det som måtte være der fra før av rust blir omdannet til "organisk metall" som det heter så fint. Hvordan Biltema's er over tid og etter lakkering vet jeg ikke, men jeg vet at f.eks Rustbjørn ("rustmelk" det også) holder mange år. Hvilke produkter som vil virke best kommer an på utgangspunkt, forarbeid og etterarbeid (primer, lakk osv) Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Hold deg lang unna Brunox, rusten ble bare værre etter behandlig. et år etter var hele hjulbuen rust iforhold til mellomstor rustflekk. kanskje de har noe med masse salting i trondheim men. thorsov har fått inn noe som skulle være bra, husker ikke navnet da Det er fordi du lot for mye rust være igjen når du la brunox oppå.. Jeg har god erfaring med Kent sin rustmelk. Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 skal du bruke bronox så skal det være kun stål og ikke så mye som ett støvkorn av rust på stedet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiboy Skrevet Oktober 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2010 skal du bruke bronox så skal det være kun stål og ikke så mye som ett støvkorn av rust på stedet. ehm,brunox omvandler rusten etter det jeg har lest/hørt.om du sandblåser bort all rusta så trenger man ikke brunox,brunox brukes der du ikke får bort alle rustkornene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrvidi12 Skrevet Januar 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2011 Jeg vill anbefalle å bruke corrofix, det er et veldig bra produkt til fjerning av rust, deretter burde du etterbehandle med Rustkiller. Disse produktene har dokumentert effetkt! Du får kjøpt dem på http://www.rusthjelp.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg