Jorgen Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 1986 Bluebird 1.8SR Turbo Topic sier vel sitt :) Siter 02 Konebil - Offroader'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guest Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Egentlig sier ikke topic stort. Er du ute etter "største det er plass til" eller "største anbefalt"? Hvis #2, så er svaret #1. Hvis #1 så har du allerede svart på ditt eget spørsmål. Siter '87 Dodge Daytona Shelby Z Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Kan ta mål av den som står montert foran radiator på min, hvis du vil... Den er ikke så jækla stor... tenker på å flytte den også, hvem vet? Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Har du ikke ic i det hele tatt? Prøv å få tak i en fra Volvo940 med ac, den er veldig lik den originale til bluebird. Skal du lade over 1,2bar, så se etter noe annet i hel alu. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSS Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Originally posted by Potatis 1986 Bluebird 1.8SR Turbo Topic sier vel sitt :) Er vel bare fantasien som begrenser dette. Men dess større den er desto mere lagg vil du få i systemet. Så først bør du besteme deg for hva du skal gjøre med effekten. Skal du beholde den originale innmaten i motoren, så kommer du neppe over 250 hk, og da kan du klare deg med en liten en. Lurer på om den originale fra S13/S14 kunne passer jeg, finnnes i alle fall en del slike rundt omkring. Siter Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia Noe modifisert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Den fra s13 er jo ekstremt liten, omtrent ikke brukbar til original effekt. S14 vet jeg ikke?? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSS Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Originally posted by nissan s13 Den fra s13 er jo ekstremt liten, omtrent ikke brukbar til original effekt. S14 vet jeg ikke?? Den originale S14 flower vel til over 250 hk, ettersom jeg har bremsa mer en dette ;) men den gir vel ikke all verden med kjøling. Dog burde den være grei til en Bluebird som ikke har over 200 hk :) Siter Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia Noe modifisert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guest Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Originally posted by SSS Er vel bare fantasien som begrenser dette. Men dess større den er desto mere lagg vil du få i systemet. Å bytte fra liten til stor intercooler gir ingen merkbar økning i "lagg". Skal du beholde den originale innmaten i motoren, så kommer du neppe over 250 hk, og da kan du klare deg med en liten en. Selv ved 250hk (svninghjul) kan en liten en bli for "liten". Er mulig den kjøler greit nok, men mottrykket blir for for stort. Merket stor forskjell på min bil ved å bytte til en intercooler som er ca. 3x original størrelse. Lagg ble vesentlig mindre, faktisk, og motoren var mye sprekere mot toppen av turtallsregisteret. Siter '87 Dodge Daytona Shelby Z Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSS Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Originally posted by guest Selv ved 250hk (svninghjul) kan en liten en bli for "liten". Er mulig den kjøler greit nok, men mottrykket blir for for stort. Merket stor forskjell på min bil ved å bytte til en intercooler som er ca. 3x original størrelse. Lagg ble vesentlig mindre, faktisk, og motoren var mye sprekere mot toppen av turtallsregisteret. Uansett så er liten som er grei til 250 Hk bedre enn ingen ;) og man får sikkert en billig brukt. Vet du hva vi mener med Lagg ? Siter Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia Noe modifisert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
renjål Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 ja si ifra hvis noen trenger ic fra s14 så kan de få kjøpe min da jeg venter på en fin sak fra greddy :=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSS Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Kan også komme med bud på min S14 SMIC, den er på tur ut :D Siter Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia Noe modifisert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guest Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Originally posted by SSS Uansett så er liten som er grei til 250 Hk bedre enn ingen ;) og man får sikkert en billig brukt. Greit nok at en liten er bedre enn ingen, men bruker man først penger så kan man lete litt mer og finne en større til nesten samme pris. Vet du hva vi mener med Lagg ? [/b] Gjør nok det. Har drevet med turbo-trimming i noen år nå. Den største delen av "lagg" kommer av at turbo'em må spinne opp til et turtall der den faktisk dytter nok luft til å lage trykk. Når det er oppnådd er tiden det tar å danne trykk i innsuget minimal, og endres ikke merkbart av større volum i innsugs rørene. Hvis det hadde vært tilfelle så skulle min bil ta evigheter for å oppnå trykk. Har 2.5" innsugs rør og stor intercooler. Det tar mindre tid nå enn med original intercooler og fra 2" til 2.25" rør. Siter '87 Dodge Daytona Shelby Z Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jorgen Skrevet Januar 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2004 SSS og galaczy, hvilken prisklasse ligger intercoolerene i? :) Siter 02 Konebil - Offroader'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSS Skrevet Januar 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2004 Originally posted by Potatis SSS og galaczy, hvilken prisklasse ligger intercoolerene i? :) Vet ikke hva man kan forlange jeg. Når jeg får plukka den ut så kan du få se på den. Tror ikke jeg gidder å selge den under 3000. Siter Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia Noe modifisert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Januar 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2004 Originally posted by nissan s13 Den fra s13 er jo ekstremt liten, omtrent ikke brukbar til original effekt. S14 vet jeg ikke?? den må da vel matche til CA18DET'n på 169 hester da? Du får jo ikke en CA18ET i så særlig mye mer hester enn det... (Om du ikke virkelig skal TRIMME da...) Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.