Gå til innhold

Farge som gir minst detaljer

Ranger emnet


FirstPrice

Anbefalte innlegg

Ene bilen min er lakka i RAL 9010, er ikke verst i det hele tatt :) Kan ikke si at den skjuler alt, spesielt ikke fordi min er blank, men den er hvit iallfall. Eller var det! Det må du også tenke på, min ser JÆVLIG sliten og krokan-hvit ut nå etter tre vintre..!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det som skjuler aller mest er passende motivlakk. Ingen du kjenner som motivlakker for en billig penge da? Siden du bare skal ha det matt uansett så kan du bare sløyfe klarlakken, er jo tross alt den som koster..

 

Går ikke mange dl med lakk for å skyggelegge et motiv kjapt rundt om på bilen, og vips så var alle skavankene skjult i skyggene.. ;)

 

Dessuten kan det bli drittøft, selv med enkle motiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slurve er vel ikke ordet, men jeg skal ta grunnarbeidet selv, å jeg har ikke gjort det før, så jeg gjør det på tips å råd. Jeg velger fargen utifra hva jeg ser som mest sikkert rett og slett.

 

Å som student har man ikke alt for mye å rutte med, så sette bort jobben skjer ikke, dessverre.

 

Heisann

 

Jeg bare lurer på en ting. Du skal pusse ned bilen før du legger grunning sant? For om du skal det, så hvorfor ikke fjerne alle skadene?

 

når du skifter hjul fra vinter til sommer, da strammer du fast mutterne og ikke limer på de? da gjør du et skikkerlig arbeid sant? for slikt sluver du ikke med?`når du fyller olje, tar du motorsag oljen og fyller på til det er stappe fult? Kansje litt drøye samenligninger men det er slik jeg ser på saken.

du lærer ganske mye av og gjøre det riktig første gang

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et eksempel på matt bil med motivlakk uten klarlakk, denne bilen ble motivlakket på ca 10timer. Men til selve motivet gikk det ikke mer enn noen få deciliter med lakk, og billig lakk i tillegg. Resten av bilen er rullemalt.

 

BilderEgilH033.jpg

 

BilderEgilH026.jpg

 

BilderEgilH036.jpg

 

Pansrett.jpg

 

Hyre1.jpg

 

Venstre.jpg

 

Hyre.jpg

 

Bilen er jo langt ifra strøken, men folk snudde seg etter den likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævli harry men veldig ser veldig bra ut. Du må skifte kanal på bilen slik den ser helt strøken ut, samt så ser jeg at du enten ikke har fjernet turbointercooler merke eller så har du ikke slipt etter du har tatt det bort. Det er ikke så lurt da det kan begynne og flasse der om du bruker høytrykken der.

Endret av random4k

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævli harry men veldig ser veldig bra ut. Du må skifte kanal på bilen slik den ser helt strøken ut, samt så ser jeg at du enten ikke har fjernet turbointercooler merke eller så har du ikke slipt etter du har tatt det bort. Det er ikke så lurt da det kan begynne og flasse der om du bruker høytrykken der.

 

Dette var bilen til en kompis, jeg skulle bare motivlakke noe kult på den rett før 4x4 vintertreffet i fjor. Så da tok jeg med meg lakkpenn og kompressor og lakka bilen i fjøset hans. Han hadde rullemala bilen i forkant, og han rulla rett over klistremerkene og det som var.. Ikke helt som jeg ville gjort det, men han om det. Bilen ble solgt like etter treffet, aner ikke hvor i landet den befinner seg nå. Men den ble temmelig lettsolgt etter at det ble motiv på den forsto jeg..

 

For meg var det bare god trening med lakkpenna, selv om det var en "fort og gæli" jobb for min del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som Stig73CamaroZ28 sier.. det går minimalt med lakk når man airbrusher... Blir til dags dato overrasket hvor lenge jeg kan holde på med bare noen dråper når jeg skal detalj lakkere..

Kanskje du synes denne jobben var harry... men er jo kun fantasien som setter grenser.. Synes jobben din var godt utført jeg Stig73CamaroZ28 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som Stig73CamaroZ28 sier.. det går minimalt med lakk når man airbrusher... Blir til dags dato overrasket hvor lenge jeg kan holde på med bare noen dråper når jeg skal detalj lakkere..

Kanskje du synes denne jobben var harry... men er jo kun fantasien som setter grenser.. Synes jobben din var godt utført jeg Stig73CamaroZ28 :)

 

Takker Amund! :) Vel, det ER jo litt harry da.. Tilogmed kompisen skjemtes bittelitt første dagen han kom kjørende til barnehagen med ferdiglakkert bil.. Men man trenger da ikke akkurat velge døden som motiv, det er jo som du sier kun fantasien som setter grenser her.

 

Og ja, penna mi har en beholder på størrelse med en fingerbøl. Tror jeg fyllte denne 4 ganger mens jeg lakket motivene rundt hele bilen.. Det ER minimalt med lakk som går da ja..

 

Gikk over en ekstra runde og laget litt røykslør rundt skallene, så gikk vel en halv fingerbøl der også da.. :m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja :) men det som er fint da med airbrushing.. er at man bare kan begynne på nytt med nye motiver! :)

Hvordan airbrush(er) bruker du? og lakk?

 

Her brukte jeg Biltema sin penn, som faktisk var meget mye bedre enn forventet til den prisen. Ellers har jeg ei penn til etpar lapper som jeg har glemt navnet på.. Double action det også, med sidemontert kopp, valgfritt H/V side.. Den er nok noen hakk bedre på fintfølsomheten når det gjelder skikkelig små detaljer, men ellers er det ikke store forskjellen fra Biltemapenna..

 

Lakken jeg bruker er for det meste restelakk fra lakkverksteder som de må betale for å bli kvitt uansett. Men bruker alt mulig av lakk, har brukt stoff farge og motivlakket russekapper f.eks.

 

Denne Pajeroen er jeg faktisk ikke sikker på hva slags lakk det var, brukte av restene etter kompisen hadde rullemala bilen. Men det helt grei lakk å motivlakke med, tynnet med tynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte selv med biltema sin airbrush.. den fikk meg interesert. Nå bruker jeg den bare som en airbrush for å fylle inn større områder. Også har jeg en annen billig med underliggende kopp som jeg bruker til samme områdene. OGså har jeg to skikkelige, en Iwata Hp CS Eclipse, og en Richpen Mojo. 2 detalj airbrusher det der.. OGså brker jeg så og si bare vannbasert lakk i airbrushene.. med unntak når jeg lakker true fire og bruker candy farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte selv med biltema sin airbrush.. den fikk meg interesert. Nå bruker jeg den bare som en airbrush for å fylle inn større områder. Også har jeg en annen billig med underliggende kopp som jeg bruker til samme områdene. OGså har jeg to skikkelige, en Iwata Hp CS Eclipse, og en Richpen Mojo. 2 detalj airbrusher det der.. OGså brker jeg så og si bare vannbasert lakk i airbrushene.. med unntak når jeg lakker true fire og bruker candy farger.

 

Skjønner at du driver litt mer profft med dette her, jeg har det bare som en hobby. Er ikke lenge siden jeg begynte å prøve meg med lakkpenn, men har veldig lyst til å lære mer for det er veldig artig da. Har Mike Lavalle og Ed Hubbs som forbilder! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår