Gå til innhold

Bilen kveles ved bruk av clutch


Storbakk

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en eier av en Ford Mondeo stasjonsvogn 1996 modell. Jeg er også totalt uviten når det gjelder biler, og har et problem med min bil nå.

 

Noen dager når jeg trykker inn clutchen så drar turtallsnåla rett ned til null og bilen kveles.

 

Hva kan dette være? Jeg utelukker ingenting, men takker stort for den eventuelle hjelp jeg måtte få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva det koster kan være veldig forskjellig. Ny LMM er ganske dyr. Tomgangsregulator aner jeg ikke pris på.

 

Dette kan du jo sjekke priser på ved å gå på f.eks mekonomen.no

 

Men er jo ikke sikkert det er grunnen..

 

Er bilen slik hele tiden, av og til, varm eller kald motor ?

Kom med noen flere beskrivelser, så blir det mye lettere å finne en evt synder.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til når jeg starter bilen og han står i fri ser det ut som om han skal synke til 0 og "dø", men så kommer han seg. Første gang jeg hadde dette problemet i lengre tid så fylte jeg på kondensfjerner og tenkte det var det, men problemet vedvarte, og morgnen etter skulle jeg ta den på verkstedet, men da var problemet løst. Nå er det ca 4-5 dager siden, og problemet er tilbake.

 

Det hendte en gang forledendag, men det var etter en kjøretur på ca 7mil og en fergetur på 30 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomgangsregulator er ganske grei å bytte regner jeg med. Bruker som regel å stå fastmontert på innsuget ved hjelp av ett par skruer. Hvordan det er på din bil, er jeg usikker på, da jeg kan lite om ford.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet tomgangsregulator på min bil flere ganger, enkelt å greit å bytte på den vertfall. Men er jo litt anna type motor da... Den koster ca 750 kr til min, kan ikke drømme om at prisen skal være noe særlig dyrer til din? Om du har litt insikt i bil (greier å skifte dekk, plugger, lyspærer etc) Så burde du greie å skifte den regulatoren også vil jeg tru, du får dem bare på ford til å vise hvordan det gjøres når du kjøper delen. Eventuelt så ser du jo hvilken del du skal bytte når du har den nye i handa :p

Thomas ST200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår