Kaksa Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Eg har nettop kjøpt nye bremseklosser til min Kawasaki Eliminator 125ccm. Men når eg har fått skrudd ut dei gamle, så viser det seg at dei nye er for "store", dvs at på dei gamle var veldig masse slitt vekk. Det var faktisk såpass masse at eg ikkje fekk plass til dei nye =/ Korleis justerer eg det til? Det er skivebrems. Har hørt at det ikkje skal være så alt for bra å bremse når eg har tatt ut klossene, så eg tør ikkje prøve på det for å sjekke kva som skjer.. :p Er det oppe på bremsehendelen at eg må justere eller er det nede? Der ser dere kar eg skal ha inn bremseklossane mine. Her er dei nye( til høgre) og dei gamle (til venstre) Slik skal det tilslutt festast Er det noko atmed hendelen eg skal stille på? Hilsen Kim Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 du må jo mest sannsynlig presse inn stemplet for å få på de nye klossene.. ta en trebit og legg foran stemplet,og ei skrutvinne mellom treklossen og baksiden av kalipperen.. og skru sammen tvinna til stemplet er kommet helt inn... (husk å pumpe opp bremsa så stemplet kommer ut i rett stilling igjen,før du skal ut å kjøre :D) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Februar 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Beskyttelses-slangane mine er veldig slitt enkelte plasser, men for å få dei av, må eg enten skjære dei opp eller skru av i eine enden. Viss eg bare skjære dei av, så får eg også problemet med å få på dei nye. Kva skjer viss eg løsner slangen på eine sida? Må eg fylle på me ny bremsevæske etterpå? (ikkje at det ikkje hadde vore greitt å få gjort) Nokon spesielle slanger dere anbefaler? Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Du kan f.eks bruke en tykk krympestrømpe som ny beskyttelsesslange, teip over det skadde stedet først for å bygge opp skaden. Stempelet i caliperen din ville jeg byttet, pakninger og gummibelg også. Men det er jo en prioriteringssak.. Med nye deler så går tingene mye lettere og du sliter på klossene mindre. Bytte bremseveske er lurt.. gammel bremseveske inneholder vann og skitt, noe som forringer bremseeffekt og levetid på bremsesystem (korrosjon), bare sørg for å få systemet luftet skikkelig. Er et livsviktig system dette, så få hjelp blir du usikker på om du har gjort tingene rett. Skaff verkstedsmanual hvis du skal skru på sykkelen selv, der står alt du trenger å vite. Du skal normalt ikke stille noe inn at med hendelen.. Skrur du av ene enden av bremseslangen må du normalt lufte systemet på nytt og fylle på bremseveske blir det for lite. NB, ikke blande dot3 og dot4 type bremseveske. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Februar 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Originally posted by Hondaen Stempelet i caliperen din ville jeg byttet, pakninger og gummibelg også. Men det er jo en prioriteringssak.. er det noko spesiel grunn for at du ville ha skifta stempelet? Fikk skifta bremsemklosser i dag, brukte skru-tvinge og pressa inn sylinderen. Det fungerte heilt fint. Takk for tipset =) Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Februar 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2004 Originally posted by Kaksa er det noko spesiel grunn for at du ville ha skifta stempelet? Fikk skifta bremsemklosser i dag, brukte skru-tvinge og pressa inn sylinderen. Det fungerte heilt fint. Takk for tipset =) Ja, det ser ut som det er korrodert og dermed vil det ikke gli like bra som et nytt. Kan fint overhale det gamle da, hvis annleggsflatene ikke har rustspor etc. Koster ikke så mye å bytte.. personlig vil jeg ha sakene mine i tipp topp stand (farlig det, er dyrt). Andre folk bruker ting til det skjærer seg skikkelig.. En prioriteringssak :) Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Aerodeck Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Du må nok presse tilbake stemplet ja. Samma var når jeg bytta klosser på pugen. Ta en svær tang eller noe annet dertil egnet verktøy og klem det tilbake. Personlig tok jeg spenntak med beinet i midten av hjulnavet (er det det heter?) og dro til med mannemuskla. Hadde i grunn ikke noen tang som var svær nok så det ble jallaløsningen. Kanskje ikke så aktuelt på en mc siden det er noe mindre dimensjoner der da. Men det er samma prinsippet Siter The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Februar 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 sylinderen er heilt fin, ser bare litt slitt ut på bildet. Det var fort gjort å skifte bremseklossane når eg pressa dei bak med skrutvinge. Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Hiv opp bilde av den skru tingen a? :thumb Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.