Gå til innhold

audi a6 2002, dørproblem om vintern

Ranger emnet


rampi

Anbefalte innlegg

sliter litt med begge frontdørene om vinteren nå gitt, det er sånn at jeg får åpna de, men jaggu ikke lukka de nesten. alt er smørt. men virker som låsen ikke tar tak. må la bilen stå i minst 20 mins før dørene kan lukkes. vanlig vinterproblem dette på audi a6 2002`?

- Audi a6 1.8 t 2002

- Golf III 1.6GL 96 - Solgt

- Toyota Corolla 88 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkjent fenomen det der ja,desverre.Eneste måten å få noenlunde bukt med det, er å åpne panelene på dørene og føn det tørt inni låskassene.Deretter smøre de opp med olje som IKKE fjerner fett o.l som er der, men støter vekk vann/kondens osv....

Husker ikke i farten hvilken som er velegnet, men det pleier å hjelpe på utrolig iallefall.

Audi A6 3.0 tdi avant quattro 2012 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fytt i hel.... kjøper en bil som ikke tåler kulde, samme problemet hadde jeg med golfen, da ble det gjort slik:

 

DSC00491.jpg?t=1262515882

DSC00492.jpg?t=1262515948

 

men nå har jeg ikke vært inni dørene på audien, får høre på verkstedet er sikkert ikke billig

- Audi a6 1.8 t 2002

- Golf III 1.6GL 96 - Solgt

- Toyota Corolla 88 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
jaja. dørene ble fikset ifjor, brukte trykkluft og gjorde låsekassene rene. nå er det på ann igjen.

 

ringte møller, de skal ha svimlende 9000kr for den jobben. glem det, da står jeg heller å venter 10 min

 

Ehhh....9000 kr for å smøre opp låsekassene???

Må vel være prisen for nye låsekasser inklusive arbeid vel??

 

Ellers må han i andre enden på telefonen din ha røyka svært sterke saker...:adolf:

Audi A6 3.0 tdi avant quattro 2012 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår