Reodor F Skrevet Januar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 Det hjelper vel ikke bare å betale effektavgift? Får en godkjent dette i en octavia? Man må vel ha noe dokumentasjon på dette? Bare spør for nysjerrighetens skyld.. Nei det har du rett i. Medmindre man putter et betydelig beløp i lomma på TÜV eller dets like så tror jeg det er vanskelig å få slikt godkjent. Og selv ikke TÜV godkjenner hva som helst. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigsol Skrevet Januar 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 Hva om man har papirer på alt og delene er TUV godkjent? Vet om andre som har fått godkjent motorbytter basert på papirer fra andre sine biler. Vet ikke om dette er reelt og stemmer da. Det ligger kalkulator på nett hvor man kan regne ut ekstra avgift ihht ny effekt og ny vekt på bil, men denne sier ingenting om effekten/inngrepene blir godkjent.. Siter Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula... Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Januar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 Nå ønsker ikke jeg å være badboy her, men er det ikke sånn at man kun får godkjennt mer effekt så lenge den "nye" effekten finnes i en annen bil av samme modell? Feks, hvis jeg har en Octavia 1,6 så kan jeg slenge ned en 2,0T (200hk) så lenge bilen oppgraderes med tilsvarende bremser/understell. Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 Husk på at Tuv bare er en dokumentasjon på at Tuv mener det er godt nok. Det er opp til statens veivesen å godkjenne bilen uansett hvilke papirer en har. For å få godkjent noe slikt så må en ha gode kontakter, bedrive korrupsjon eller ha enorm griseflaks.. Får jo nesten ikke godkjent noe som helst av ombygginger lenger desverre... Vil isåfall anbefale trådstarter å ta kontakt med nærmeste trafikkstasjon for en vurdering av prosjektet så du ikke sitter igjen med en "banebil".. Uregistrerbar... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigsol Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 Kjetilr: Godt forslag, som jeg kommer til å følge opp. Jeg vet forøvrig lite om hva som slipper gjennom nåløyet. Har en kompis som har en Ascona B som har vært profilert endel i Gatebil, denne har han puttet en Calibra Turbo motor i som yter 350HK. Har en annen bekjent som fikk godkjent sin Ascona B med samme maskin på grunnlag av dokumentasjonen til førstnevnte.. Biltilsynet er kanskje strengere på nyere biler, men dette synes jeg er rart om er tilfellet.. Ett annet alternativ kan være å gjøre det mulig å justere effekten elektronisk, slik at jeg kan kjøre 200- 250HK til gatebruk og kanskje 350- 400HK+ på bane? Dette blir muligens kostbart da? Siter Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula... Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 Men tilbake til spørsmålene mine: Hvor mye tåler bunndelen og hvor langt henger toppen med? Jeg har hørt at ting går til helvete rundt 500hk. Innmaten gir opp ved 450... Så Stig, nå har det gått flere dager...når kommer det bilder? ;) Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 statens veivesen ble en god del strengere for 3 år siden. Kjenner også folk med ascona b, escort mk2 osv som har godkjent med en del effekt. Som regel så gjorde de dette før de ble strengere eller søkte om dette for en tid tilbake. De jeg kjenner som har fått det til har hatt med Statens veivesen gjennom prosjektet for å dokumentere at det er skikkelig gjort. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 Jeg har hørt at ting går til helvete rundt 500hk. Innmaten gir opp ved 450... Det må sies å være bra. Da kan trimming bli noe rimeligere. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth87 Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 men spørsmålet er hva som menes... om den tåler 400hk på et kort dynorunn vor alle ting er optimale. ell om den faktisk tåler bruk med denne effekten. lange 4 girs akselerasjoner. gang å gang. i forskjellige temperatuler og i f.eks lange oppoverbakker. NEKTER å ru at disse motorene er skuddsikre opp til 400hk... de overdimensjonerer ikke motorer på den måten lenger. Må si meg enig med Reodor her. 420hk på forhjulene i en 2.0tfsi octavia høres ikke så veldig lurt ut. spesielt om den ska brukes hver dag. vil tro og legge seg på 300 hk er mer en nok. alerede damå du jo gjøre en del med resten av bilen. undersell(er jo ganske myke)nye dempere fjærer. bakre bærearmsforinger(mine tålte 1 dag på vålerbanen med 1,9 tdi så var de kaputt)stabstag bak? bremsene. vertfall skikkelig bremsevæske og noen oppgraderte klosser. og for guds skyld. du må ha diffbrems. (quaife?) jeg har 1,9tdi lett chippet 105hk. og min slet litt med feste på bane. så fy så slitsomt dte må vere å spinne bort 300 hk. + det sliter unødvendog på drivverket Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigsol Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 (endret) Endret Januar 2, 2010 av stigsol Siter Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula... Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigsol Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 Legger ut litt bilder. Det nest nederste bildet er av ramma rundt spiller-/AC'en etter lakkering i bilens farge. I løpet av vinteret skal alt av lister i sølv lakkes i denne fargen, samt at jeg skal montere inn ett 10" alu basselement i sideveggen bak som skal lakkes i denne fargen og vil få "RS" logoen i front.. På nederste bilde ser dere "dollargliset" en kald vinterdag:) Den andre Octaviaen er "konebilen", denne skal også gjøres litt med kosmetisk. Nye lykter, RS-front, senk og 18" Zito kantfelger.. Kommer til å lage en egen tråd om dette når den tid kommer.. Siter Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula... Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigsol Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 men spørsmålet er hva som menes... om den tåler 400hk på et kort dynorunn vor alle ting er optimale. ell om den faktisk tåler bruk med denne effekten. lange 4 girs akselerasjoner. gang å gang. i forskjellige temperatuler og i f.eks lange oppoverbakker. NEKTER å ru at disse motorene er skuddsikre opp til 400hk... de overdimensjonerer ikke motorer på den måten lenger. Må si meg enig med Reodor her. 420hk på forhjulene i en 2.0tfsi octavia høres ikke så veldig lurt ut. spesielt om den ska brukes hver dag. vil tro og legge seg på 300 hk er mer en nok. alerede damå du jo gjøre en del med resten av bilen. undersell(er jo ganske myke)nye dempere fjærer. bakre bærearmsforinger(mine tålte 1 dag på vålerbanen med 1,9 tdi så var de kaputt)stabstag bak? bremsene. vertfall skikkelig bremsevæske og noen oppgraderte klosser. og for guds skyld. du må ha diffbrems. (quaife?) jeg har 1,9tdi lett chippet 105hk. og min slet litt med feste på bane. så fy så slitsomt dte må vere å spinne bort 300 hk. + det sliter unødvendog på drivverket Angående diff, så har jeg sett litt etter det faktisk og vurderer denne: http://www.protrim.no/produkter_drivverk_quaife.shtml Siter Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula... Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 Denne effekten vil jo slite på drivverket.. Men enda mer om han har feste og ikke spinner.. Spinning gjør jo at grepet blir mindre.. Antar 500 nm og 400 hk kan bli tøft for en vanlig girkasse, standard drivverk om det det skal ned i jorda... Men ett artig prosjekt... Tøffe biler.. :) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigsol Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 Jeg får ta det litt som det kommer. Girkasse, clutch++ er jo følsomme for mer effekt. Selv ved 300HK bør vel clutch byttes, helst grunnet det økte dreiemomentet kanskje. Vet ikke hva originalclutch'en tåler men.. Mulig jeg må begrense meg i første omgang til 300 driftsikre hester for så å jobbe meg videre derfra. Siter Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula... Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 Det tror jeg du gjør lurt i. :) Ta litt etterhvert.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.