soundstyle88 Skrevet Desember 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2009 (endret) Er det noen som kan si meg hva forskjellen på HID og Xenon er? Hva slags type pærer må jeg ha til Audi A4 B5, og trengs det omformer? Hva syns dere om 6000K? :) Endret Desember 25, 2009 av soundstyle88 Siter http:/www.valsemesteren.no - Valsing av hjulbuer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 HID og Xenon er i bilverdenen det samme. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 (endret) HID står for high-intensity discharge og er rett å slett xenonlys forkortet :) Om jeg ikke tar helt feil mener jeg at b5 har h7pærer, så det du trenger er et h7-xenonkit. Om du trenger å kjøpe pæresokkel til din bil utenom er jeg usikker på, eller om du kan bruke xenonpæren i originalsokkelen, men det kan nok andre svare på. Her ser du sånn ca hvordan fargeskalaene er på xenon: Har selv 6000k på min bil, og det er helt greit. Skulle jeg valgt på nytt ville jeg valgt 4300k, for det ser mest "normalt" ut. Jo høyere kelvin jo mer blått vil lyset bli. Endret Desember 26, 2009 av Margido Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 Gå for 4300k ja, det er det bilprodusentene bruker originalt. Alt over det gir dårligere lys, spesielt på fuktig veg. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
- Pal - Skrevet Desember 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 Om jeg ikke tar helt feil mener jeg at b5 har h7pærer kan nå like gjærne være h4 kommer jo an på årsmodell det. Så "fasiten" blir vel noe sånt som; har du en pære som står for nærlys og fjærnlys har du h4. er det derimot en pære for nærlys og en for fjærnlys har du h7 ;) Siter 1995 Audi a4 1.8adr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Desember 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 Får man godkjent xenon da? Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Skrevet Desember 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 jeg har 6000k i min a4b5 og det er h7 i den. men kjøp for all del ikke 55w å sett i nærlysa Siter o- 00 Audi a4 avant 1.8tq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
- Pal - Skrevet Desember 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 Får man godkjent xenon da? tror ikke det er noe problem å få det godkjent, om du har lyktespylere, automatisk justering av lyktene, samt lykter som er lagdet for xenon. som da vil si at om du bare erstater halogenpæra med en xenonpære så bil det ikke godkjent, selv om du skulle ha lyktespylere og automatisk justering av lyktene fordi lykta ikke er lagd/godkjent for xenon. Siter 1995 Audi a4 1.8adr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg