Gå til innhold

Problemer med DEFA alarm

Ranger emnet


btl

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har litt problemer med defa alarm i min GOLF 3 -96 som jeg kjøpte for 2 dager siden.

 

Jeg vil gjerne ha den i funksjon, fordi jeg vil kunne låse bilen opp og igjen med fjærnkontrollen.

 

Jeg tror problemene startet da alarmen aktiverte seg passivt fordi jeg ikke låste bilen. Jeg fikk ikke koplet denne fra. Jeg har en nødkode, men når jeg trykker denne på enheten under panseret fungerer ikke det. I bruksanvisningen står det at jeg har 3 forsøk.

 

Startsperra er koplet ut av tidligere eier. Dette klarer jeg meg nok fint uten, og for min del holder det med alarm og sentrallåsstyringen.

 

Jeg har gjort følgende:

-Kappa jordingskabelen for å få sirenen til å holde kjeft.

 

-Kjøpt nye batterier 2x CR2016 til fjærnkontrollen, men det hjalp ikke å bytte disse. skjer ingen ting når jeg trykker på fjærnkontrollen.

 

-Tatt ut sikringen på alarmen. Kvitt nødblinkene, men vil gjerne ha alarmen i funksjon igjen endag.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva slags Alarm du har? Jeg vil anta det er en DEFA 500 eller 700 serie siden du nevner sirena i motorrommet, men dette må du være sikker på. Se om du får alarmen til å gå, med alle sikringer og alt på plass. Så må du ta den korrekte metoden for nødutkobling. Det vil si at du åpner døra, setter på tenninga (VIKTIG!), venter til alarmen slutter å ule, og så taster nødkoden på sirena i motorrommet.

 

Dersom du har en 500 eller 700 serie, så koder du inn igjen fjernkontrollene på måten som står beskrevet her:

 

http://www.defa.com/doc/5994.997706767.NxddearmxogxnxkkelkodingxPatriot.PDF

 

Dersom du har en annen DEFA-serie, så vil jeg tro du finner noe på denne siden som kan hjelpe deg:

 

http://www.defa.com/uig_a.php3?lang=1&ndid=

 

Og skulle du fortsatt ha problemer, så vil jeg tro at du kan bli klok av å kontakte nærmeste autoriserte DEFA alarmsenter.

Endret av Schnellfahrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det lå et installasjonsdokument på patriot 500 X i hanskerommet.

 

Har denne sentrallåsstyring?

 

Jeg skal fikle litt med dette alarmsystemet, bare det blir litt varmere ute :-)

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å få kodet fjernkontrollene igjen. Om de var helt to for strøm før du byttet batteri så må de kodes på nytt. Og bytt batteri en gang i året.

 

Dette stemmer ikke på DEFA-kontrollene. Her sender hver kontroll ut ett signal, og det man gjør ved koding er at man forteller til sentralen at dette signalet er godkjent. Med andre ord så er det mere aktuelt å måtte kode opp igjen hvis BILEN har vært helt strømtom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår