Gå til innhold

Kennet's Subaru Justy Prosjekt.

Ranger emnet


Haskjold

Anbefalte innlegg

Hei! I dag går tida for sakte så passa fint og slenge ut en liten topic om prosjektet mitt!

 

 

 

Er en 93 modell 1,2L Subaru Justy. Henta den med en nabo for vrakpanten for noen måneder siden.

 

Når jeg fikk den var det en del rust :

 

Begge bakre hjulbuer var ferdige [sveist]

Venstre hjulbue framme [sveist]

Begge skvettlapp festene bake [sveist den ene siden]

Div småhull rundt om kring [sveist det jeg har funnet]

Litt smått på kanalene men har ikke fått sett så mye på det enda.

 

Lakkmessig var den stygg. Ikke noe bedre ord for det :P Den ble bare flekka med sprayboks på overflate rusta,Spraya på hvit tektylliknendes masse (Ikke tektyl men likt.. ikke sikker på hva det heter) Over hele kanten nede rundt bilen. Så det må bort. + generelt stygg i lakken og små rust flekker spredd rundt om kring.

 

Skall lakkerest utvendig til våren siden lakkrommet ikke er isolert pga sveising så får ikke holdt oppe varmen om vinteren :(

 

Tenker samme blåfarge som Solbergs gamle Impreza,Kanskje litt wannabe men bare for å ha noe å gå utifra :) Lastebilakk om jeg får tak i det er planen.

 

 

Motormessig :

 

Når jeg fikk den var batteriet utladda så ladda det og det fungerer flott. Starta men gjekk for lavt på tomgang. Men bittelitt trykk på pedalen så den fikk vanligt tomgangsturtal så porla den og gjekk fint den. Men! Etter 5-10 min stopper den og får ikke bensin. Er omtrent ikke trykk i bensinslangene generelt så er sikkert pumpa som har gått kruken. Så den skall ned.

 

Ellers har det vert motorbytte på ukjent KM. Gått 684k totalt. Og er egentlig i ganske god stand ellers. EU godkjent til nesteår.

 

Innsida av bilen er strøken! Ser rett og slett ny ut. Bare voksne eiere så den har nokk hatt ett fint liv sånnsett. Ingen skrammer overhodet på setetrekk eller sånt.

 

 

 

Slenger ut noen bilder som blei tatt for ei stund siden. Høyre hjulbue bake og kappa ut det som var rusta på skvettlappfestet. Får ikke tak i ferdigdeler så lager bøter selv. Men er jo kjekt og lære det også. :)

 

Ikke bestemt meg hva jeg skall gjøre med bilen enda. Blir 18 den 19 september 2010 så passer jo egentlig perfekt med tanke på att dette er en ganske grei vinterbil med 4 hjulstrekk.

 

 

Men noen få bilder :

 

Høyre hjulbue bake :

S6301600.jpg

 

Klart til å svide på bota : Er på nå forresten :)

S6301601.jpg

 

Skvettlappfestet på venstresida. Skulle egentlig ta det men kom over ett hull lengre oppe så ble det i staden den dagen. Er bare det igjen (Som jeg veit om) Så etter jeg har sveist ut det blir det sparkling og sliping ut romjula tenker jeg.

 

S6301603.jpg

Endret av Haskjold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår