Gå til innhold

Kjøp av bilstereo fra usa?

Ranger emnet


EyeCon

Anbefalte innlegg

Er det noen som veit om noen gode webshopper i usa der di selger bilstereo? ( som shipper til norge)

 

hvordan er det med tollavgifter og sånt?

 

for ein forsterker som jeg vil ha koster 5000 (ink norsk moms) i usa, mens den koster 13000 i norge!!!

hehe

[o] Mazda 323 GT-R 1993

[x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt)

[x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visst alt jeg vil bestiller koster 751.98$

 

hvor mye trur du ca jeg må ut med for å få det heim?

 

- usa moms

+norsk moms

toll?

frakt?

 

dette skal jeg bestille:

 

1501BD Rockford Fosgate Mono Car Amplifier (1500 Watts)

518.99$

 

RFR3112 Rockford Fosgate 12 Car Subwoofer (2000 Watts)

232.99$

[o] Mazda 323 GT-R 1993

[x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt)

[x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På el-varer, over 1000 kr betaler du moms inn til norge og postens fortollingsgebyr på 150kr. Med andre ord så kan du ikke tolle den over nett selv..

 

Men det med å trekke fra mva i USA, hvor mye utgjør dette?

-> Bmw 328i E46

X - VW Caddy 07 X - Hyundai H1

X - Nissan 200SX S13

X - Nissan Primera P10

X - Toyota Tercel ;p X - Toyota Corolla :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EyeCon

Er det noen som veit om noen gode webshopper i usa der di selger bilstereo? ( som shipper til norge)

 

hvordan er det med tollavgifter og sånt?

 

for ein forsterker som jeg vil ha koster 5000 (ink norsk moms) i usa, mens den koster 13000 i norge!!!

hehe

 

De fleste som forhandler Rockford selger vel denne til 7.990,- nå vel? :) Vi har ihvertfall solgt masse av både 501BD, 1001BD og 1501BD til 'skikkelige' priser :D

 

Ahh...one more thing...du får jo til og med garanti om du handler i norge :D

 

@lpher

http://www.Bilradiospesialisten.no

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved registrering hos firmaet får du en privatadresse i USA. Pakker som kommer til den adressen, omadresseres til din norske adresse. På nettsiden magnum.no/jetcarrier.com annonserer de med at du kan få en 10 kg pakke fra USA levert hjem med fly for 465 kroner, inklusiv tollgebyr.

- Vi er ikke et speditørfirma, men en ny nettløsning, forteller han, litt oppstemt.

 

- Foreløpig er vi de eneste i markedet med vår forretningside. Hittil har vi vært i pilotdrift, og ikke annonsert noe særlig. Vi ville se om konseptet holdt, og vi ser jo nå at det går.

 

- Vi har knyttet til oss to seriøse samarbeidspartnere innenfor spedisjon og fortolling. Pakken din blir fløyet over Atlanterhavet med DFDS, og hjem til deg via Posten, forklarer Lirvald.

 

Med et firma kalt JetCarrier kan du bestille varer fra USA selv om de egentlig ikke sender til utlandet....

 

Artikkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir ca 5264 kroner.

 

+ gebyrer hvis du bruker kreditt kort eller bank swift.

 

Tror ikke noen firma i USA utenom oss gidder å trekke fra den amerikanske momsen med den Norske, dette er ekstra arbeid for dem. Via oss blir det ca 10% i moms å betale.

 

Toll svir ikke, momsen svir. Toll gebyret kommer ann på hvor varen er produsert. Og mange varer er tollfrie.

 

Frakt på denne forsendelsen er svindyrt, det kan jeg fortelle deg med en gang + det er tregt.

 

Ha i tankene, ved kjøp i utlandet får du null garanti selv om garantien er der. Skal du sende noe tilbake for reperasjon koster det flesk i frakt. I vårt tilfelle har vi folk i Norge som reparerer for oss, slike kontakter har ikke de andre.

 

 

 

 

Originally posted by EyeCon

visst alt jeg vil bestiller koster 751.98$

 

hvor mye trur du ca jeg må ut med for å få det heim?

 

- usa moms

+norsk moms

toll?

frakt?

 

dette skal jeg bestille:

 

1501BD Rockford Fosgate Mono Car Amplifier (1500 Watts)

518.99$

 

RFR3112 Rockford Fosgate 12 Car Subwoofer (2000 Watts)

232.99$

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh...one more thing...du får jo til og med garanti om du handler i norge :D

 

 

Det får de saktens fra oss også. Vi har flere referanser hvis det trenges. Folk innbiller seg kanskje at de er trygge i Norge angående garanti men se på denne f.eks fra en av våre kunder:

 

 

 

(Quote ON)

Takker for en super service

Maken har jeg knapt vært borti

Sist gang en leverandør i Norge skulle fikse en forsterker som jeg hadde kjøpt a de tok det 3 mnd.

 

Kommer nok til å bestille endel framover

Nylig kjøpt meg ny bil så må spare opp litt kapital

 

Mvh

 

En meget fornøyd kunde

Kenneth Schaug-Pettersen

 

(Quote OFF)

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by http://www.megabillig.com

 

 

Det får de saktens fra oss også. Vi har flere referanser hvis det trenges. Folk innbiller seg kanskje at de er trygge i Norge angående garanti men se på denne f.eks fra en av våre kunder:

 

 

 

(Quote ON)

Takker for en super service

Maken har jeg knapt vært borti

Sist gang en leverandør i Norge skulle fikse en forsterker som jeg hadde kjøpt a de tok det 3 mnd.

 

Kommer nok til å bestille endel framover

Nylig kjøpt meg ny bil så må spare opp litt kapital

 

Mvh

 

En meget fornøyd kunde

Kenneth Schaug-Pettersen

 

(Quote OFF)

 

Kenneth er jo en kompiss av meg jo:D

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

 

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår