Gå til innhold

sikring?

Ranger emnet


Zendora

Anbefalte innlegg

Heisann godt folk!

 

her om dagen skulle jeg sjekke ei pære i bagasjerommet på min flotte 98 mod;)

men glemte da å ta ut sikringa og bilen var jo seff igang. plutselig forsvant alt interiør lys.. skjønte ikke en døyt. tenkte det var sikringen. men har byttet en del av de no, siden jeg ikke var sikker på hvilken det var. kanskje jeg ikke har tatt rett???

dersom.. kan noen ta bilde å vise hvilken sikring det er? eller er det noe helt annet?

:helpme:

 

en ting til.. speedometeret mitt er helt dødt!:o er det snøen som har tatt det? det er ikke noe bevegelse i nåler eller noe:(

den har da ikke blitt brukt på en ukes tid. siden det ikke har vært nødvendig. det har jo da i midlertid lagt seg enorme mengder snø oppå bilen. er det det som er årsaken?:S

:helpme:

Mvh

Zendora

 

Første bilen (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lokket på sikringsboksen din, eller i instruksjonsboka (er folk allergiske mot å lese den) så står det spesifikt hvilken sikring som er til hva. Og dersom du innbiller deg at speedometeret ditt slutter å virke pga. store snømengder OPPÅ bilen, så er det dessverre min oppriktige mening at du bør gå til nærmeste trafikkstasjon eller politistasjon og levere førerkortet ditt, for da er du ikke egnet til å ha det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det samme problemet som Zendora nevner her med dødt speedometer(riktik nok ifjor høst og uten snø), men istedenfor å stresse å knote i alle mulige (å umulige vinkler) for å finne ut hva som var årsaken så ringte jeg til Blomdal's Opelhøgg (tror det er det dem heter) i Bergen-ish og forklarte situasjonen min å ba dem sende ned et som de viste virka.

 

Resultatet ble at jeg bytta fra 220 km/h 'meter til 260km/h speedometer:P

 

Har lurt veldig mange i ettertid med det;) kjekt med v6 speedometer på en 1.8;);) hihihi

86 Ford Orion[X] - 87 Toyota Camry[X] - 88 VW Golf 2[X] - 89 VW Polo[X] - 91 Volvo 240[X] - 94 Renault R19[X] - 95 Opel Tigra[X] - 98 Opel Vectra stv [X]

 

Kontaktperson for Club-Vaux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lokket på sikringsboksen din, eller i instruksjonsboka (er folk allergiske mot å lese den) så står det spesifikt hvilken sikring som er til hva. Og dersom du innbiller deg at speedometeret ditt slutter å virke pga. store snømengder OPPÅ bilen, så er det dessverre min oppriktige mening at du bør gå til nærmeste trafikkstasjon eller politistasjon og levere førerkortet ditt, for da er du ikke egnet til å ha det!

 

tror ikke at du skal være så applehansome her:)

for..

jeg tenkte at kanskje det var at snøen hadde fryst til noen målere, eller noe slik. at den da bare trengte å varmest opp eller noe kanskje. men det viste seg at det var sikringen til interiør lyset der også........ men dessuten har ikke det en DRIT å gjøre med kjøreegenskapene.. så hvis du skal kommentere dette ved å være stor i kjeften hadde du ikke trengt å svare på innlegget i det hele tatt..

har ikke fått skiftet enda. og eg leste i Hayes Opel vectra 98 boken, å det sto nok ikke noe der om hva sikring som gikk til hva. so det!

Mvh

Zendora

 

Første bilen (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så står det da generelt lite informativt i Haynes-bøkene. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor de er så populære!

Skal du ha deg en rep-håndbok som er verdt noe, så kjøper du deg en Bentley-manual!

 

fra hvor om jeg da tør spørre? har spurt hos bilextra, biltema, bokhandel og alt mulig.. der var det ingen resultat. kun Haynes hos biltema og bilextra

Mvh

Zendora

 

Første bilen (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår