Gå til innhold

Kjøpe Audi a4??

Ranger emnet


Stephen

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg trenger litt hjelp ang kjøp av Audi A4.

Jeg har nå en BMW E46 318 99 mod som har gått 140 000.

Men så har det seg sånn at jeg har en sikkelig bakke opp på åsen som jeg bor på, noe som viste seg å være et prob for min kjære bimmer. Så nå har jeg latt meg selv gå med på å selge den.

 

Så har jeg funnet et int Audi A4 1,8T Quattro. Som jeg lurer litt på om kan være et godt kjøp?

Jeg har ikke så mye peng å kjøpe bil for, og jeg har ikke lyst til å gi opp vinter morroa på P-plassen like ved med å kjøpe forhjulstrekker.

 

Audien er en Audi A4 B5 1,8T Quattro. Link til annonse:

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=20261028

 

Hva syntes folket? Er det er ålreit bil?

Jeg syntes pers den hadde gått litt langt men, er jo forskjell fra bil til bil hvor langt de tåler å gå. Feks en Volvo 240 som ikke er ferdig innkjørt før 300 000 VS en Ferrari som helst skulle vært bytta før 90 000.

 

- Stephen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, egentlig tåler understelle på disse bilene lite. Men motorene er kraftig bygd, og slitesterk, men all driten som henger på går i stykker. Som vannpumpe, luftmengdemåler, Lamda og annet tull. Men behandler man det pent, får man ikke så mye feil.

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så slett ikke gale ut den, men får inntrykk av at eier er av den yngre garde, og har kanskje en kjørestil som forstillingen ikke er så glad for. Men motoren er jo overhalt, og det er jo positivt og forstillignen er heller ikke urørt, så vil si det er et godt kjøp. Men ikke bli overrasket om det vise seg at det er mer som må byttes i forstilingen om ikke så alt for mange km, eller at noe av det alarm92 nevner tar kvelden. Men om du har pengene og er keen på å bruke de på a4 så nok ikke dette det værste kjøpe å du kan gjøre.

 

Eneste jeg har å sette fingern på her er at første eier har spandert på både quattro og turbo men har droppa klimaen:S

 

jeg måtte bytte vannpumpe på min på rundt 265 (aner ikke når denne var bytta sist, eller om den i det hele tatt var rørt) og bensinpumpen fulgte noen tusen km etter. Har vel rulla 16tusen siden jeg overtok den nå og den hadde ikke vidre god histotrikk så...

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten å ha skjekka markede så vil jeg si at det er en grri pris med tanke på at det både er turbo og quattro, dog godt litt langt (så kanskje prute litt) men hovedservice på audi ligger vel på 120 som da vil si at hovedservice 2 kommer på 240 så sånn sett burde dne jo være i god stand. og i tellegg er motor overhalt, kommer jo litt an på hva han legger i overhaling da men...og med tanke på at du kan skru selv og sikkert får tilgang på både "garasje" og verktøy samt kompentanse i læretiden (hivs du ikke er en sånn som sakl ta påbygg da) så ville jeg sakt kjør på ;)

 

men en prøvekjøring og titt på eier for se om han er stokk dum hva gjelder bil og sikkert har behandlet den deretter er jo aldri dumt, og be om å få se på dokumentasjon på det som er blitt gjort etc. skader jo heller aldri. evt bare få en naf-test på den ;)

Endret av - Pal -

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår