Gå til innhold

Nissan 200SX vs Subaru Impreza WRX

Ranger emnet


Gooner87

Anbefalte innlegg

Skal du herje mykje, gje bilen juling med å skli på tørr asfalt, lage piruettar, og ha mange hestar for ein rimleg penge på bakhjula, så går du for SX'n.

 

Skal du ha ein praktisk bil, som er like herleg, om ikkje herlegare på vinterføre, vil ha plassen, vil kunne gje gass i svingar utan å ver redd for å skli ut, kjøper du Imprezaen.

 

Deletilgongen er betre på SX'n forøvrig enn WRX'n, skal du ha WRX og rimelige delar, bør du vite kvar du får tak i dette. Då er det svært fint med forum, noko begge bilane forøvrig har bak seg. Både 200SX-forumet, og Impreza-forumet er fylt med dyktige, og erfarne folk som har peiling, så er mykje hjelp å hente der.

 

Ut frå eigne erfaringar med køyring og bruk av begge bilane, vil eg sei at å cruise rundt i ein 2-dørs bil som bråkar mykje utvendig, er ein utruleg herleg oppleving på sommartid, men sakna ofte plassen, både i bagasjen, og i bakseta. Imprezaen har plassen i bagasjen og i bakseta, men det blir mykje "gubbekjensle" over bilen til tider, same kor mange hestar du har tilgjengleg. Men det er FÅ ting i bilverden som overgår Impreza på vinterføre!

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv en stor fan av bakhjulstrekk, kansje fordi jeg stort sett ikke har kjørt så mye annet så jeg ville ha gått for SX'n. Har ingen erfaring med bilen selv, men den er vistnok rimelig enkel å få tak i deler til om noe først skulle ryke. 4wd er sikkert morsomt på vinteren, men på sommeren kunne jeg ikke ha tenkt meg det.

 

Boxermotoren er vel litt for spessielt intereserte når det gjelder å skru på, har noen kjenninger som har vært litt plaget med litt eldre boxermotorer og det har gått endel penger i dyre deler.. Sier ikke at nyere motorer er samme ulla så det er sagt..

 

Impreza er ikke så uvanlig her oppe i nord egentlig, er mye mere vanlig enn 200SX.

 

Men selvfølgelig tar du den bilen som du selv har lyst på, dette er kun mine synspunkter og ingen har en fasit på det du spør om !

 

Men husk ! Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler! :race

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du planer om å kjøre på vinter, er jo valget lett :) Og folk er kanskje generelt lei av alle jyplingene som kommer i 200sx'er og leker Paul Walker. (sett fra andres øyne :P )

 

Nei altså, 200sx er jo fin bil det og, men jeg hadde ikke kjøpt Impreza om jeg ikke hadde hatt råd til STI (noe jeg ikke hadde heller når jeg kjøpte 200sx).

Det er trangt i baksetene på en S14, men bagasjerommet får plass til noen bagger og diverse om man skulle finne på å dra på ferie :)

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår