Gå til innhold

Kvinnelige moderatorer.. Maktmissbruk?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Min eneste gripe her er at policyen til moderatorer tydeligvis er å slette framfor å stenge. Syntes innleggene/trådene som strider mot reglene kunne stenges men fremdeles være lesbare fremfor at de forsvinner helt fra allmennheten, kan være informasjon og/eller gullkorn som går tapt på den måten.

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolig er det enkelte som ikke forstår at hvis man skal kunne ha et noenlunde oversiktelig forum uten drittkasting, offtopic og tråder som ikke forumet dekker, må man ha moderatorer. En moderator går ikke ut for å slette verken tråder eller poster såfremt det ikke bryter med reglene. Hver moderator vurderer trådene/postene hver for seg, og ikke minst brukerne. Har man en bruker som støtt å stadig bryter reglene i form av drittkasting, prat i tråder som ikke har med tråden å gjøre og ikke eier snev av folkeskikk, _kan_ vi gi den personen en liten ferie fra forumet.

 

Det skal også sies at bilforumet er LANGT IFRA det forumet som er mest nazi på regler. Jeg er medlem på diverse norske fora så jeg ser litt hvordan admin styrer forumet sitt. Jeg vil si at på bilforumet er det en ganske så stor toleranse på hva som diskuteres. Hvis dere har noen tvil, så kan dere se på freakforum.nu.

 

Ellers er moderatorene på forumet mennesker vi og, og vi gjør feil, dømmer kanskje feil og gjør ting som man i etterkant angrer på. Det hele bunner i grunn at man har en god tone, for vi har trossalt samme interesse vi som er her! Så hvorfor ikke prøve å gjøre det så trivelig som mulig, og ha en god tone oss medlemmer i mellom? Istedenfor å kaste dritt i hytt å pine, så kan man heller hjelpe hverandre, og hvis man gjør feil så sier man det på en ordentlig måte.

Endret av Margido

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eneste gripe her er at policyen til moderatorer tydeligvis er å slette framfor å stenge. Syntes innleggene/trådene som strider mot reglene kunne stenges men fremdeles være lesbare fremfor at de forsvinner helt fra allmennheten, kan være informasjon og/eller gullkorn som går tapt på den måten.

 

Mye av trådene som slettes er feilposting, spesielt ved kjøp/salg. Men jeg er enig med deg at man kanskje kan stenge tråder istedenfor å slette de, spesielt hvis det er noe i tråden som har god informasjon.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som moderator bør du være litt forsiktig med personlige ytre personlige meninger. Hilsen moderator fra et annet nettsted :)

 

Beklager det, men bare så det ikke er til å misforstå; konstruktive tilbakemeldinger (som bl.a Einar og Yelsent gir) setter jeg (vi) pris på. Synes det er bra brukere tar opp hvordan de ønsker forumet skal være, og hvordan det kan bli bedre. I så måte var vel ikke DRFT-Rs innlegg å regne i kategorien enormt konstruktivt, derav den spontane kommentaren med påfølgende fnising.

 

Forøvrig synes jeg Margido forklarer agendaen til BF-ets moderatorer bedre enn jeg selv kunne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen er uenig med noe jeg har gjort eller føler seg urettmessig behandlet, er det bare å sende en pm.

Eventuelt ta det her. Jeg er egentlig ganske snill nemlig. :)

 

Og veldig dirty ;) I know things :D

 

Forøvrig har jeg ingenting å utsette på jobben du gjør Hege;) Selv om vi savner deg i Kosekroken!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert er bare en kozegutt som liker å terge moderatorene :D Snakker av erfaring... Jeg syns moderatorene gjør en god jobb, spesielt etter dere fikk bort han der forbanna JChE...:cab

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja bilforumet er ikke nazi om du sammenligner med VACN feks.

 

Men nå funker jo VACN også da. I motsetning til dette forumet hvor MANGE av trådene er det masse off-topic og mye drittkasting hvor mange tror de er verdensmestere og tror de kan absolutt alt.

Jeg synes moderatorene gjør en bra jobb, de kunne tilogmed vært enda strengere.

Og til de som ikke liker det de gjør: Finn et annet forum da vel, ingen som tvinger dere til å være her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå funker jo VACN også da. I motsetning til dette forumet hvor MANGE av trådene er det masse off-topic og mye drittkasting hvor mange tror de er verdensmestere og tror de kan absolutt alt.

Jeg synes moderatorene gjør en bra jobb, de kunne tilogmed vært enda strengere.

Og til de som ikke liker det de gjør: Finn et annet forum da vel, ingen som tvinger dere til å være her!

 

Forskjellen mellom de to er at Vacn er et merkeforum, og bilforumet er for alle merker. I tillegg koster vacn penger. Det gjør at entusiastene samles der inne, og de som bare er ute etter krangling gidder ikke å registrere seg. Hadde bilforumet kosta penger, hadde vi sluppet unna mye tull og fjas.

 

Men merkeforumene er nesten alltid bedre på sitt merke, fordi entusiastene samles der.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg der JChe.

 

Men hvorfor kan ikke bare moderatorene stenge ut folk som gjentatte ganger krangler, kverulerer og slenger med leppa. Folk som gjør det har ikke noe på et forum å gjøre.

Er ikke et forum til for at andre kan dele sine erfaringer og diskutere forskjellige saker som de er opptatt av?

 

Bare min 50 øring:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår