Gå til innhold

Passat 1.8T Automat - hvor går grensen?

Ranger emnet


Steinaa

Anbefalte innlegg

Spørsmål til dere som måtte klare å besvare det.

Har en 3B Variant med automat og vurderer litt trimming/chipping.

Spørsmålet er da, hvor mye trimming tåler ei slik automatkasse som sitter i en '99 3B?

 

En kamerat av meg hadde en 99 passat 1,8t med tiptronic kasse. Den var ikke så veldig glad i mer dreiemoment ennoriginalt, men en vanlig 196 hk chipburde gå bra. Skal du derimot bytte til større turbo og ta ut mer enn 200 hk så er manuell kasse et must. Er vel sikkert noen med automatkasse her på forumet som har chippa bilen og kan svare bedre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg hadde en 99 passat 1,8t med tiptronic kasse. Den var ikke så veldig glad i mer dreiemoment ennoriginalt, men en vanlig 196 hk chipburde gå bra. Skal du derimot bytte til større turbo og ta ut mer enn 200 hk så er manuell kasse et must. Er vel sikkert noen med automatkasse her på forumet som har chippa bilen og kan svare bedre enn meg.

 

Takker for infoen iallefall! Satser på at det kommer noen som kan gi meg et litt konkrét tall på ei grense. Er liksom kjipt å hive inn en chip, også ødelegger man kassa litt etter litt mens man kjører. Men takk igjen :D

"Fylle femognitti på den? Næhæi.. Jeg vet at den ihvertfall er nyere enn '99.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har veldig mye å si hvor mye kassa har gått og hvordan vedlikehold det har vært på den. Hvis du har en kasse som har gått 150000+ og kanskje bare har byttet girolje 1 gang er det nok ikke mye mer effekt som skal til før det skaper trøbbel. Men hvis man derimot har skiftet girolje regelmessig er det hvertfall bedre rustet til en evt. chipping. Det har også mye å si hvordan man bruker bilen. Hvis man napper mye i girene på automatkassen ryker den fort.

håper dette ga deg svar på noe av det du lurte på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår