Gå til innhold

BRA ELLER DÅRLIG TILBUD? Russebil anlegg

Ranger emnet


siverthenriksen

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen med kunnskap kunne svart meg på om dette er en god deal eller ikke ?!

 

Har fått et tilbud til et anlegg som lyder følgende:

 

Alpine CDA-9886R - http://www.alpine-europe.com/norway/products/details/head-units/cda-9886r.html

 

Kicker subkasse(den med to subber) - http://www.kicker.com/L7_subboxes

 

MTX Monoblokk ca 1200 W

 

6 x 9 , 2 par til 2000 kr (dette er pris etter avslag)

6x9 , 2 par til 600 kr (dette er pris etter avslag)

 

 

Total pris med rabatt : 21 000 ,-

 

Setter pris på respons!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hele skal inn i en Chevrolet starcraft, skal bygge en vegg bak, og ha fire 6x9 langs sidene i taket.

 

Vil dette fungere?

 

forsterker : 1 x http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_159_163&products_id=3044

sub : 4 x http://www.elutstyr.no/product_info.php?products_id=1840

høytalere : 5 x http://www.elutstyr.no/product_info.php?products_id=3984 (kan man kjøre 3 x 2 på denne ene forsterkeren ? : http://www.elutstyr.no/product_info.php?products_id=1834

 

Kan man kjøre de 4 subbene på den ene forsterkeren ?

Er veldig fersk på bilstereo ! :)

Endret av siverthenriksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur du må bruke litt mer penga på forsterkerA!!! husk, det e jo det som skal drive hele greia!!

 

 

har du ikke ei sikkelig bil stereo sjappa i nærheta??

 

sving innom der å hør! sponsing?? si du har 25000,- så burde dem snekkre ihop no bra!!

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur du må bruke litt mer penga på forsterkerA!!! husk, det e jo det som skal drive hele greia!!

 

 

har du ikke ei sikkelig bil stereo sjappa i nærheta??

 

sving innom der å hør! sponsing?? si du har 25000,- så burde dem snekkre ihop no bra!!

 

Du snakker om?? Han kan fint GÅ NED TIL EN BF7501 forsterker, og kjøre alle 4 subene på den, det holder i massevis...

 

Trådstarter: hvorfor 5stk 6x9"? eller er det 5par du tenker på? de selges i par.

 

Forsterkeren til 6x9" holder til deres bruk, men bruk høypassfilteret og juster det til ca 80hz.

 

Problemet her blir strøm til forsterkerene. Dere må ha ny dynamo som lader 200-300amp, nytt batteri, og nye kabler mellom dynamo og batteri, og dette koster fort 6-7000kr.

Det hjelper lite med masse forsterkere når de ikke for nok strøm ;)

 

Får dere dette på plass, så kommer det anlegget der til å lage bra med liv i en starcraft.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kicker værken skremmer eller fryder... eller kanskje det gjør det pga den dårlige lyden, hehe...

 

Åssen bil skal det inn i?

dårlig lyden? tror du må vaske ørene dine litt....

 

her har du en helt ok pakke=)http://www.bilradiospes.no/m/shop/kurven.php?vn=736&mid=m436&id=

Endret av commodus

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker om?? Han kan fint GÅ NED TIL EN BF7501 forsterker, og kjøre alle 4 subene på den, det holder i massevis...

 

Trådstarter: hvorfor 5stk 6x9"? eller er det 5par du tenker på? de selges i par.

 

Forsterkeren til 6x9" holder til deres bruk, men bruk høypassfilteret og juster det til ca 80hz.

 

Problemet her blir strøm til forsterkerene. Dere må ha ny dynamo som lader 200-300amp, nytt batteri, og nye kabler mellom dynamo og batteri, og dette koster fort 6-7000kr.

Det hjelper lite med masse forsterkere når de ikke for nok strøm ;)

 

 

 

Får dere dette på plass, så kommer det anlegget der til å lage bra med liv i en starcraft.....

 

Ville kanskje ha delt 6x9" høyttalerene litt høyere en 80hz for å få av det værste stresset for disse...

 

Hvorfor nytt batteri? på dette nivået snakker vi antagelig flere batteri... ser heller ingen grunn til at det ikke skal være plass til dette baki denne bilen ;)

 

Just my 2 cent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal de ha flere batterier, så bør de være like, så da blir det nytt ;)

 

commodus, jeg har drevet med bilstereo i 20år, og konkurert både i lydkvalitet og db-drag, og det er ingen som hevder seg med kicker når det kommer til lydkvalitet, så da er det ikke bare mine ører det er noe feil med i tilfelle ;)

 

Skal man spille høyt og stygt, så er kicker tingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal de ha flere batterier, så bør de være like, så da blir det nytt ;)

 

commodus, jeg har drevet med bilstereo i 20år, og konkurert både i lydkvalitet og db-drag, og det er ingen som hevder seg med kicker når det kommer til lydkvalitet, så da er det ikke bare mine ører det er noe feil med i tilfelle ;)

 

Skal man spille høyt og stygt, så er kicker tingen...

 

 

Da er vi enige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal de ha flere batterier, så bør de være like, så da blir det nytt ;)

 

commodus, jeg har drevet med bilstereo i 20år, og konkurert både i lydkvalitet og db-drag, og det er ingen som hevder seg med kicker når det kommer til lydkvalitet, så da er det ikke bare mine ører det er noe feil med i tilfelle ;)

 

Skal man spille høyt og stygt, så er kicker tingen...

 

ok, da bilradiospesialisten bygget i en golf stv di hadde brukte di KUN kicker, og jeg kan love deg den bilen fikk sine priser for PEN lyd....

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongen av humbug du!

For det første så har vel bilradiospesialisten aldri vert noen annerkjent bilstereo innstalatør, Du kan sammenligne det med og sette din nye Mercedes E klasse inn på et grøfteverksted, du gjør det bare ikke;)

De selger varene og det er vel det eneste de kan, og selge.

 

For det andre så vet jeg ikke om en eneste EMMA bil ned Kicker anlegg, er vel noen i ESPL.

Klart man kan få både Kicker og Dynabel til og låte bra, men det er da muligt med alle merker når man innstalerer og justerer ting riktigt.

 

I utgangspunktet låter ikke Kicker no serligt, finnes så utroligt mye som låter bedre.

Endret av Stianuno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal de ha flere batterier, så bør de være like, så da blir det nytt ;)

 

commodus, jeg har drevet med bilstereo i 20år, og konkurert både i lydkvalitet og db-drag, og det er ingen som hevder seg med kicker når det kommer til lydkvalitet, så da er det ikke bare mine ører det er noe feil med i tilfelle ;)

 

Skal man spille høyt og stygt, så er kicker tingen...

 

Kan jeg spørre hva du heter? :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår