TurboTerje Skrevet Desember 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2009 Har nå blitt eier av en Audi 200 turbo 10V, 1988 mod. Bilen har kun gått 103000 og er i god stand bortsett fra ett vanvittig oljeforbruk:shake Bruker nok 2-3 dl på mila, minst. Har lest en del på forum rundt på nettet og funnet ut at det kan være tett filter/slange fra toppdekselet (oljedamp). Det virker som om det er veldig høyt trykk under toppdekselet siden det også kommer en del olje ut av påfyllingshull for olje når motoren går. Det ser ikke ut til å være vann i olje og ikke forbruk av kjølevæske. Blårøyken kommer ca 30-40 sekunder etter oppstart og fortsetter på tomgang, ved gasspådrag og når jeg slipper opp gassen. Har vanskelig for å tro at det er toppakning eller turbo som er gåen siden bilen har så få km på telleren. En annen teori jeg har er jo utette ventiltettinger men vil det da kunne bli så høyt trykk under toppdekselet at det kommer ut av oljepåfylling? Er det noen som har erfaring med dette og kan noen av disse feilene gjøre at bilen bruker så mye olje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Desember 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 En kompis av meg hadde akkurat det samme problemet som du har. Da hadde turbo tatt kvelden. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Desember 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 Ville nok sjekka turboen i førsteomgang. Selvom bilen har gått lite, kan den være skikkelig grisekjørt. Evt bytta til instrument med kortere Km stand. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTerje Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 Kan man se på turbotrykksmåleren om det er noe feil ved turboen? Jeg så at den ladet opp mot 1,2 bar ved fullt gasspådrag, er ikke dette for mye (hvis den ikke er tunet på noe vis da)og ville ikke trykket vært lavt hvis den var i ferd med å ta kvelden? Dette er en 1 eiers bil og han jeg kjøpte den av virket ikke som noen råkjører akkurat men hornene i pannen kan jo vokse ut når man setter seg bak ett bilratt:Devil:.... Det er nok bare å finne frem verktøy da tenker jeg, må bare vente på litt varmere vær og det kan jo ta sin tid, har garasje men den er ikke isolert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg