Gå til innhold

defekt kondensator?

Ranger emnet


0kriz

Anbefalte innlegg

Har hatt 2 like annlegg i 2 forskjellig biler, den ene var en mondeo (bensin) å den andre en suzuki diesel bil, å det var merkart forskjell på strømmen i diesel bilen, Dette har seg for å være grunnet at diesel biler lader med høyere amp til batteriet.

 

Men en annen ting som ingen nevner er at hvis dynamoen din ikke lader mer enn 40amp, så får du ikke mere strøm av å bare bytte kabel, for den leverer bare 40amp (du kan få mere strøm med å bytte kabler så fremt bil leverandøren har levert for små kabler i mellom dynamo - batteri)

Så et sikkert tips fra meg er at du får tak i en større dynamo som lader mer + tykkere kabel fra dynamoen :race

:partyon::partyon::partyon:

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg mener fortsatt at det egentlig ikke er noe vits med et helt kurant anlegg...siden jeg aldri har hatt det problemet... eneste gangen jeg måtte bytte dynamo og kabler der, var da jeg hadde 2x12" pioneer spl 5000w og 2x kx-2500.1 forsterkere med extra batt.....men da snakke vi massive anlegg....og en kompis måtte bytte da han hadde en solo x 18" og 2x zx 2500.1......jeg sier bare at det strengt tatt ikke er NØDEVENDIG med småanlegg............

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv og mål spenningsfall på et "vanligt anlegg" før og etter kabeloppgradering. Du har jo rett i at anlegget spiller selv om man har orginal kabling, men vi som er interisert i stereo vil gjerne legge alt til rette for at utstyret har tilstrekkeligt med strøm slik at det ikke oppstår så stort spenningsfall!

 

Var mange som mente at jorda var flat før i tiden, men det var den ikke gitt:)

 

Om du ikke hører forskjell betyr jo ikke det at andre ikke hører forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i bilen min (konkuranse bilen) så ladet dynamoen 13.9V med standard kabler (uten lys og anlegg på) oppgraderte kabler mellom dynamo og batteri nå lader den 14.5V rart igrun det der, men slik er det!

 

Det en kondensator gjør er å "lagre" strøm til det trengs. så må denne lade seg opp igjen å da hjelper det ikke med 10 kondensatorer om resten ikke klarer å dytte innpå nok strøm.

Da du skrur ned volumet på anlegget så dynamo klarer å levere nok strøm til anlegg og batteri vil kondensatoren lade seg oppigjen samtidig med batteriet. da du skrur opp igjen vil kondensatoren tømme seg igjen og alt gjentas gang på gang.

 

En 40A dynamo klarer ikke å levere spess mye mer effekt en 550W å da kan dere begynne å regne ut hvor mye lys osv tar før anlegget kan få sin mat.

 

så hovedsaklig så er det dynamo oppgraering som gjelder om dere har planer om å spille høyt lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i bilen min (konkuranse bilen) så ladet dynamoen 13.9V med standard kabler (uten lys og anlegg på) oppgraderte kabler mellom dynamo og batteri nå lader den 14.5V rart igrun det der, men slik er det!

 

 

 

Nei det er ikke rart, på min Jetta GTI var det en 6mm2 kabel fra dynamo på 90a til batt... Noe som er vanligt på de fleste biler.

 

Klart det blir spenningsfall i en så tynn kabel:P Og dette er jo målbart så de som er skeptisk får jo bare gå ut og måle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke folk helt vet hvor tynne kabler som går i motorrommet på bilene sine. Selv små annlegg har godt av litt høyere spenning. Og denne oppgraderingen koster ikke mange kronene og er nok den oppgraderingen som gir mest bang for the f.. eh buck i bilstereosammenheng!

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår