Gå til innhold

volvodeler kjøpes mellomaksel.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

har en liggende

den er ganske grov på den bakre delen i hvertfall..

er av den typen som vanlig bolt feste og ikke et slikt gummi feste.

Kan måle den viset du er interessert!

 

200,- +frakt ?

 

Bor i bodø

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må forresten være hardykopling og ikke 4bolta flens.

50,2mm tjukk på den smale delen.

Frakta blir for dyr når du bor i bodø:(

Helst noe i Oslo området:)

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..

Tror det er en liten sammenheng med servo og grov mellomaksel.

min 745turbo hadde iallefall hardykopling mellom girkassa og mellomakselen.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis det er slik at Alle med 1031 hadde grov mellomaksel, er det ganske rart at min 244diesel som det satt 1031 på hadde tynn mellomaksel og min GLT med 1030bakaksel hadde grov mellomaksel.

 

Hvis bilen har servo, har den somregel grov mellomaksel også.

Grov mellomaksel kan forekomme på biler uten servo.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det var 1031 på diesel'n originalt?

Logikken skulle jo også tilsi grov mellomaksling = grov bakaksling.

1031 satt også på de aller fleste Glt'er.

Men, Volvo har blandet ganske mye rart også, ikke lett å bli helt klok på.

 

Hvordan ser du egentlig forskjellen?

 

Har selv skrudd på både diesel og glt, og der har det vært omvendt av det du sier ang bakaksling.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet forresten om en slik mellomaksel (på Eina), men usikker på om det er med hardykobling. Dessuten myldrer det med slike på huggerne (Oslo, Skedsmo, Bærum etc.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Sikker på at det var 1031 på diesel'n originalt?

Logikken skulle jo også tilsi grov mellomaksling = grov bakaksling.

1031 satt også på de aller fleste Glt'er.

Men, Volvo har blandet ganske mye rart også, ikke lett å bli helt klok på.

 

Hvordan ser du egentlig forskjellen?

 

Har selv skrudd på både diesel og glt, og der har det vært omvendt av det du sier ang bakaksling.

 

260 og turbo har alltid 1031. Ellers er det ikke så veldig mye logikk i det.

 

Hvordan kan du vite om det er 1031 eller 1030 når du ikke vet hvordan du ser forskjellen? :)

 

Det er en hvit lapp på baksiden av venstre drivaksel, inntil differensialen. Der står det ett nummer, som du kan sjekke opp i en tabell. Finner du ikke den hvite lappen, så kan du se etter ett nummer som er støpt inn i ett eller annet sted. Ett sted står det 1031 eller 1030 og ett annet sted står det serienummeret:)

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan selvfølgelig være en forklaring på hvorfor det satt 1030 på GLTen og 1031 på Dieselen. Men det skal litt til for å ødelegge en volvobakaksling selv 1030 med en standard motor. Da tenker jeg spesielt på Dieselen:) Den dieselen hadde dessuten automatgir, så da skal man være ganske flink:)

 

Veit ikke jeg. Har gitt opp å finne noen logikk på dette. Har hørt om noen på turboperformanceclub, som har funnet 1031 på diesel. Jeg er iallefall av den oppfatningen at bortsett fra at det alltid er 1031 på 260 og turbo, så er det ingen logikk:)

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår