Gå til innhold

92 Audi 100 2.8 Quattro

Ranger emnet


Leirviken

Anbefalte innlegg

Aldri hatt noe fint å sagt om audi.. men så fikk jeg lærlingeplass på møller. og etter å ha jobbet der i 3mnd, ble fristelsen for stor..

og Audi'en ble handlet.

 

Med lærlingelønn så er dette et ganske langsomt prosjekt. og noen litt billige løsninger vil det bli..

 

Bilen er utstyrt med svarte skinnseter, den har vært varebil tidligere, så det er nok ikke orginalt også er jo halve dasjen og dørtrekka grå. Noe det mest sannsynlig blir gjort noe med.

Bakaksling fra s6(?) med ventilerte skiver.

Har triksa om diffsperra, slik at den ikke slår seg av ved 30km/t.

Pappa synes bilen gikk stillt, det kunne jeg ikke ha noe av.. så jeg kappa bort en lyddemper.

 

Det første som ble handlet til bilen var 10" momo-ratt.

Treverket er borte nå, har tapet over med carbon-look tape, men tror det blir lakkering av innvendige lister istede.

 

Nylig henta bilen.

Nokiacell0050.jpg

 

Nokiacell0051.jpg

 

Måtte ganske kjapt dra kortet igjen, fordi ingen viskere var brukbar og nesten alle pærene var gått pluss noen småting til..

Bilen har fått seg en smell i fronten.

 

Og til slutt.. bilen ruster noe jævlig..

har gått på sørlandet, hvor det ryktes at salt er flittig brukt på veiene :shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Monterte en dvdspiller og noe gammel stereo jeg hadde liggende.

Nokiacell0066.jpg

 

Som sagt.. treverket er borte nå!

Nokiacell0067.jpg

 

Nokiacell0068.jpg

 

funker greit til å dra henger.. men tenkte å fjærne hengerfestet helt. Her var jeg å henta en delebil.

Nokiacell0069.jpg

 

Noen justeringer måtte til.

Nokiacell0070.jpg

 

Bilen står beint, men bukken er skeiv.. bilen har synki sammen på ene siden, blir forhåpentligvis bedre når senkesett kommer på!

Nokiacell0071.jpg

 

Flytta parklys til blinklys.

Nokiacell0093.jpg

 

Bytte av radiator.

Nokiacell0094.jpg

 

Nokiacell0095.jpg

 

Nokiacell0096.jpg

 

Nokiacell0097.jpg

 

Nokiacell0098.jpg

 

Longlife kjølevæske fylles på

Nokiacell0099.jpg

 

Prøvde ut orange parklys.

Nokiacell0101.jpg

 

Jævla glatt en morgen.. Var umulig å styre unna, men det er jo ikke så farlig når man har quattro.

Nokiacell0109.jpg

 

Nokiacell0117.jpg

 

Nokiacell0118.jpg

 

Nokiacell0119.jpg

 

Nokiacell0120.jpg

 

Nokiacell0121.jpg

 

Tidligere prøvelakkert ene lykta svart.. ingen vei tilbake

Nokiacell0126.jpg

 

Så begge lyktene ble dønn svart.

Nokiacell0127.jpg

 

Nokiacell0128.jpg

 

Setter pris på komentarer :)

Endret av Leirviken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøfft! :D

Men et spørsmål: Hvordan koblet du parklysene til blinklysene? ;)

Ellers var bilen meget pen! :)

Hvilken girkule har du?

 

Takk :)

Jeg har satt inn ekstra pærer i blinklysene, slik at disse er koblet som vanlige parklys. Girkula er fra en "S-bil". er ihvertfall s logo på den. vet ikke hvor man får kjøpt denne. sto i bilen når jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkenoe spesielt nei.. tok bare to pæreholdere for parklys fra to lykter som ble bytta ut på en golf 4 ;) så borra jeg bare hull oppom den orginale pæreholderen i blinklykta, og stappa nedi de nye parklysa. De orginale parklysa som er i hovedlyktene er der enda, så jeg kan koble på de også om jeg vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på en liten roadtrip i helga. og glatt som det var, og så glad i fart som jeg er.. pluss quattro, er en dårlig kombinasjon. firehjulsskrens i høy hastighet er ikke bare å rette opp.

 

Glei ut i en lang venstresving, fikk kontran og greide å stoppe rett før ei stygg grøft. Glad for at det ikke kom biler i mot!

Det var langt fra en artig opplevelse..

 

Nokiacell0129.jpg

 

Nokiacell0130.jpg

 

Nokiacell0131.jpg

 

Nokiacell0132.jpg

 

Jeg hadde faktisk digitalkameraet i jakkelomma her.. men med hjertet i halsen og blodpumpa i full sving, så tenkte jeg ikke på det.. så det ble flere crappy mobilbilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så meget spennende ut ja :D eller ikke.... Godt du kom så heldigt ifra det iallefall :)

 

Har du mulighet for å ta noen bilder av bilen bakfra med baklysene på? Når det er dagslys ute :)

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var litt skummelt. Er vant med å kjøre bakhjulstrekk, å de blir jo barnemat å rette opp iforhold til denne. Jeg hadde vel mildt sagt flaks her ja. Hadde jeg kjørt litt fortere hadde nok bilen stått fast i ett tre i innersvingen, for det var der jeg var på vei først :p

 

Ja, jeg skal få tatt noen bilder av baklysa :)

Jeg brukte blank sort. men la bare ett strøk, så de er ikke så veldig blanke, men det tenkte jeg å fikse med noen strøk klarlakk. Dårligere lys ble det også såklart, det tenker jeg å fikse med en eller to ekstra 5w pærer i hver lykt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår