Gå til innhold

Hvordan få lappen igjen raskes mulig?

Ranger emnet


generalen

Anbefalte innlegg

Hei

Eg mistet lappen for 11 måneder siden, bare 1 måne igjen til sperrefristen går ut:)Hadde jo vert ønskelig å få den igjen på dagen men det kan bli vanskelig ettersom eg må avlegge ny teoriprøve og førerprøve. Men hvordan går eg frem for å få den fortes mulig igjen? Kan eg ta teorien no? Må eg søke om å ta den igjen? osv.

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nokke drit de der, får ett år uten lappen så får eg i verste fall ett par måner til med på kjøpet. men kan ikke søke om å ta lappen igjen da? husker da eg tok den første gang. då måtte eg søke om noe greier, å det gjore eg før eg var 18

Du må søke om å få tilatelse til å ta førerkortet klasse B!

Kan jo alltids sende en søknad om å få starte på lappen før tiden har gått ut. Værste svaret du får er nei!

 

man kan vel ta teorien før sperrefristen er gått ut?

Det kan godt hende man kan. Men er vell det eneste man får lov til før sperrefristen er ute.

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt ditt/din lokale BT/Trafikkstasjon ang. det!

Jeg fikk lov til å søke når det var 1 mnd igjen av sperrefristen, så gikk det 2 uker (altså 2 uker igjen til sperrefristen gikk ut), så tok jeg teoriprøven og fikk 1 stk feil :P hehe!

Og da var det bare lesing i bok og glede meg til lappen i 2 uker! :)

Fikk oppkjøring dagen etter sperrefristen gikk ut, og på slutten av dagen stod jeg med det midlertidige førerkortet i hånda! Så, altså 1 mnd FØR sperrefristen går ut har du rett til å søke på nytt, og når søknaden har gått igjennom er det bare å ta teoriprøven!

Men hør med din lokale Trafikkstasjon først! :)

 

EDIT: Men selv om du har bestått teoriprøven så har du IKKE lov til å øvekjøre/øvelseskjøre før sperrefristen er ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt ditt/din lokale BT/Trafikkstasjon ang. det!

Jeg fikk lov til å søke når det var 1 mnd igjen av sperrefristen, så gikk det 2 uker (altså 2 uker igjen til sperrefristen gikk ut), så tok jeg teoriprøven og fikk 1 stk feil :P hehe!

Og da var det bare lesing i bok og glede meg til lappen i 2 uker! :)

Fikk oppkjøring dagen etter sperrefristen gikk ut, og på slutten av dagen stod jeg med det midlertidige førerkortet i hånda! Så, altså 1 mnd FØR sperrefristen går ut har du rett til å søke på nytt, og når søknaden har gått igjennom er det bare å ta teoriprøven!

Men hør med din lokale Trafikkstasjon først! :)

 

EDIT: Men selv om du har bestått teoriprøven så har du IKKE lov til å øvekjøre/øvelseskjøre før sperrefristen er ute!

 

 

Ja flott, kontaktet kjøreskolen, de sku sende søknadsjema til meg i posten, får det sikkert i morgen. Så da er det vel bare å søke å håpe det kan gå seg til:)

 

EDIT: appropos det me øvelsekjøring, når sperrefristen er gått ut, er det bare fritt frem då, eller må det søkes om det og??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ved å ikke samtykke til førerkortbeslag!:checkflag:

Polti har 3 uker på seg til å sende saken til tingretten. ellers du får igjen lappen

 

 

hvis du samtykte bruker de laaaaaaaaaaaaaaaaang tid!

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår