Gå til innhold

Chip Volvo V40 2.0T

Ranger emnet


V402T

Anbefalte innlegg

Har en 1998 mod v40 2.0l T som er chippa te ca 210 hk. Sportsunderstell og forsterka girkasse og alt sånt er på. Har en kamerat med en chip som visst passer til min. Den er for 850R 2.3 l tror jeg. Men i alle fall, om jeg chipper den så vil jeg få ca 270 hk. Noen som har peil på hva som må evnt forsterkes ytterligere? Og om noen har erfaringer med ny omreg. når man øker hk? Hilsen nybakt Volvo-entusiast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

korleis er girkassa forsterka? og kva understell har du på? og den chipen kameraten din har, passer ikkje på din bil.. du kan aldri få meir enn 215hk på 2.0T uten bytte til T4 turbo, da kan du chippe til mulige 235hk , med full 3" eksos uten cat fås 260hk chip..

dessuten fungereer chipping på din bil med lodding, du kan ikkje bare bytte den.. hjernen den er chippet på, tåler "ingenting" faren for at du ødlegger strømbanene på kortet er meget stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er volvo kasse og motor på 2.0T og T4... men ellers på diesel og sugemotorer er det mitsubithi kasse og motor.

 

Kommer ann på årsmodellen på dieselbilene. Fra 2001 med nye commonrail motorene er det Volvo kasse (M56) på dieselmotorene. Noen av de siste med 1.8 bensinmotor har også Volvo kasse. Tror det gjelder 03 og 04 modellene. Hvis reversen er bak til høyre ved siden av 4. gir er det Volvo kasse.

Endret av Bue

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår