Gå til innhold

B230F gikk litt varm, nå går den møkkings! Hjelp?

Ranger emnet


AndersG

Anbefalte innlegg

Hei! Var uheldig å kjørte motoren litt varm i dag, kjørte meg fast i snøen, var aleine i bilen så måtte jokke litt revers og førstegir for å få opp farta igjen... Tempmåleren krabba seg opp mot 3/4deler, et par mm under det røde feltet. Når tempen sank igjen gikk den dårlig og låter som blandingen av ei snekke og en luftakjølt VAG. Kan det være noe så enkelt som pluggene ikke har tålt varmen, eller kan toppen ha slått seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren blir ikke ødelagt av dette. det er rein tilfeldighet tror jeg. det første du burde gjøre er og skjekke feilkoden. plugger kan du bytte uansett. dumt spøsrsmål, men har du bensin på tanken? lenge siden du bytta lutfilter? skjekk litt sånne enkle ting først. skal du skjekke toppakning og topp så kan du ta en komptest, men jeg tror ikke det er der feilen ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stor tvil på at toppakninga di har gått!

 

er du sikker på at du ikke har klart å rive av en kabel ellernoe som kan ha tenning/bensin å gjøre?

 

Selv om motoren har blitt varm med mindre den har kokt i 10min så er den ikke skeiv!

 

 

start bilen din, og napp ut en og en pluggkabel! hør om det er noen forskjell! når du napper ut en kabel og det ikke er noen forskjell på tomgang. skrur du ut pluggen og ser om du kan se olje/vann eller hvordan pluggen ser ut!

 

i verstefall sjekker du om det faktisk kommer strøm ut av ledningen ved å koble til pluggen og jorde den på toppen så du kan se gnisten!

 

 

har du dårlig med bensin på tanken, kan kondens være et faktum! fyll 0.5l kondensfjerner og fyll tanken full ca 40-50liter og start opp igjen! Alternativet kan være å bytte bensinfilter også!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å ohme pluggene, men hørest litt ut som def topp pakning evt skjev topp. da høres den ut som ei snekke

 

En gåen toppakning vil også gi synlig med røyk enten i form av forbrent kjølevann eller olje! med mindre han har sett dette tviler jeg på at det er et problem

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært under panseret for å skjekke etter slanger som har løsna enda, har ikke garasje og det regner så jævlig...

Har bare hatt bilen på veien halvannen uke siden jeg kjøpte den for to mnd siden, så kan si jeg har vært forfulgt av uhell!

Jeg fylte 15L på nesten full tank og var ute og herja 8 mil i snø, så kan faktisk hende kondens er svaret... Da blir jeg flau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G hadde rett, det var nok tilfeldig og var ikke relatert med varmgangen.

 

Nå var det ikke herr Gantenbein som nevnte noe om kabler da ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår