thoomaas Skrevet Desember 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2009 Har en opel Vectra B 98 mod. Radioen min sliter med å få inn kanaler. Jeg har dårlig dekning på eks. RadioNorge som funker helt fint i alle andre biler i dette området. Noen som vet hvor antennen er plassert i disse bilene ? Noen som har råd om hvordan dette kan fikses ? evt. Har opplevd lignende selv. Mvh Thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knutand Skrevet Desember 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2009 Min '96 sedan har også fryktelig dårlig radiomottak. Noen steder får jeg inn massevis av kanaler helt fint, men i en annen gate kan det hende at jeg ikke får inn noen ting. Jeg har lest noe om at antenna har innebygget forsterker, som ofte ikke får strøm når den orginale spilleren blir bytta ut ... men jeg vet ikke Knut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoomaas Skrevet Desember 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2009 Skulle gjerne hørt noen som har forslag til hvordan dette kan forbedres ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knutand Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 Jeg sjekka litt på engelske fora, og der er det noen som sier det er en sammenheng mellom ødelagte varmetråder i bakruta og dårlig radiomottak. Det er hvertfall tilfelle på min at noen (3) av varmetrådene ikke fungerer, så det kan jo være noe å se på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoomaas Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Ikke som vet hvor antenna til disse bilene er montert ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knutand Skrevet Desember 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2009 Det er vel akkurat det at antenna er innebygget i bakruta på en eller annen måte, så jeg kan tenke meg at varmetrådene i bakruta fungerer som antenne. Derfor vil antenna være dårlig hvis disse varmetrådene er ødelagt. Knut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy89 Skrevet Desember 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2009 Ser veldig ut som Knutand Har rett her.. Her ser dere antennekabelen går inn i boksen, de kablene som går til hver sin side er de som går til varmetrådene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoomaas Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2009 Hvor er denne boksen plassert ? Siden radioen min er helt elendig. Så kan det være fordi noen varmetråder er defekt ? Noen forslag til hvordan jeg kan forbedre dette ? Mvh Thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy89 Skrevet Desember 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2009 Denne boksen fant jeg under hattehylla ;) Bare av med plasten rundt de små vinduene så vippe opp fronten på hattehylla og dra den mot deg (sitter clips i bakkant så kan sitte litt godt) Jeg vil gjerne og vite hvordan man kan forbedre dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doffen23 Skrevet Desember 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2009 ta også ut cd spilleren din. sjekk kontakten/ledningen som går inn på pluggen din.. litt rart forklart.. Men i den ledningen går det en tynn ledning inn på pluggen. Jeg har akkurat gjort det på nytt siden jeg ikke hadde signal,da hadde den tynne tråden ryke tvers av. jeg tok ei tang og klippet den av og satte det sammen på nytt igjen.. Nå har jeg bedre signal enn noen gang.. Kan være verdt et forsøk å se om det kan være noe der:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoomaas Skrevet Desember 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2009 oki, skal sjekke det i morgen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doffen23 Skrevet Desember 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 fant du ut av det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knutand Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Tar opp igjen denne tråden for å se om noen har funnet en løsning på dette. Jeg har flere løse ledninger bak spilleren, men jeg vet jo ikke hvor disse evt. må kobles. Er det noen som har en grei forklaring? Knut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TC4EE1 Skrevet Februar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 Orginalkontaktene til antenna er jo elendige fra 92 og nyere, har hatt mange problemer med signalene jeg å, prøv å bytt ut kontakten bak spilleren med det samme Siter : 94 Opel Omega 2.0i GL : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg