Gå til innhold

Hvilke foringer og stag bør skiftes for sportsligere understell?

Ranger emnet


Slettet bruker

Anbefalte innlegg

Har en Audi A3 8P FWD 2.0TDI S-line Ambition med Sline sportsunderstell som originalt senker 25mm. Jeg har kjørt med coilovers i et halvt års tid med ca 70-80mm senk.

 

Har hørt at dersom man senker biler over 40mm uten å skifte diverse stag og foringer, har ikke disse stagene og foringene noen effekt i det hele tatt?

 

Hvilke deler er dette og hva anbefales å skiftes for sportsligere understell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel mer effekt å bruke tilsvarende sum til å bytte til feks H&R stabstag

 

Ok.Men jeg tenker mest på slitasje på div. foringer og stag, regner med at man med fordel kan (og bør) skifte til sterkere og sportsligere deler? Regner med at det blir veldig høy slitasje på de originale delene når man kjører med et veldig stivt understell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått pris på komplett powerflex-foringskit fra Face Motorsport som jeg blir å gå for:) Dersom jeg ikke er helt fornøyd etter å ha fått disse montert, skal jeg begynne å kikke litt nærmere på hvilke stag som kan skiftes. Har fått beskjed om å gå litt forsiktig frem når det kommer til skifte av stag pga man risikerer at bilen blir veldig "stum og støyende".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke hørt at folk har hatt problemer med det på Golf 5, som jo er samme bilen. Er vel og en del foringer som følger med i stabstagsettene

 

Er ikke "plaget" med noe i den forstand, men jeg ønsker å være på den sikre siden. Vet at foringene får en del juling som følge av stivt understell, så jeg ønsker å bare skifte disse før noe skjer.

Hvilke stabstag er det du tenker på? I motorrommet mellom dempertårnene eller? Er ikke helt inne på det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mellom dempertårnene heter fjærbeinsstag, men alle idiotene her kaller de stabstag. Stabilisatorstagene sitter under og er koblet til bærearmer/spindler/dempere.

 

Du får vel bare H&R og Eibach med TÜV

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mellom dempertårnene heter fjærbeinsstag, men alle idiotene her kaller de stabstag. Stabilisatorstagene sitter under og er koblet til bærearmer/spindler/dempere.

 

Du får vel bare H&R og Eibach med TÜV

 

Hmm, okey!;)

 

Hva er hensikten med disse stabilisatorstagene som sitter under bilen da? Jeg blir nok i allefall å montere fjærbeinsstag da jeg vet at dette fungerer av erfaring fra tidligere biler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår