superb09 Skrevet Desember 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2009 bilen blei henta i kristiansand for en stund tilbake, den skulle da strengt talt vært klar for banen, meeen sånn var d da ikke. da jeg endeli fikk bilen hjem, så vi fort at d var myye jobb med bilen før den var sånn jeg ville ha den, rakk akkurat og bli ferdig med bilen til høsttreffet på ACR.. med ca 210hk på 700kg bil ble dette en artig bil. har personlig ikke så mye peiling på C kadetter, bilen er originlat en 1,2s før jeg kjøpte bilen blei jeg opplyst at det at det skall være byttet til 1600 understel. nye 2,2i bremser nytt 2,5" rustfritt exsos, ny sperre nytt turbokit kule koni rundt hele bilen senkesett (uten papirer) RAM clutch. det står nå en c20ne(2,0 8v) i bilen, motoren ble demontert og var i god stand da jeg monterte den, det er ikke gjort noe innvendig i motoren, men det er byttet og montert rustfri manifold, turbo, intercooler osv. girkassen er en original omega kasse(R25??) denne bynner og lage mye rare lyder, så denne skal byttes før sesongen. men hva skall jeg bytte den ut med? eller kan den forsterkes? eventuelt bare bytte den med en ny omegakasse? bakakslingen med den nye sperren tok også kveld, det ser ut til at di små tannhjulene i mitten har sprukket, og derme har deler av dem lakkt seg imellom utvekslingen og ødelakt den. akslingen er fremdeles hel. men etter litt sjekking forstår jeg at dette ikke er så lett og bytte selv. noen gode tips om hvordan jeg kan få fixet dette? får heller ikke motoren til og gå helt rent, det virker som om den spiser plugger, ikke vil gå på tomgang, og fusker nor jeg kjører. etter litt kjøring merker jeg at dumpventilen aldrig løser ut. jeg har set litt på dette og har kommet fram til at dette må skyldes at dumpventil,turbotrykksgiver,bemsinregulator osv, hentet vakum fra kun en liten nippel i manifolden, så i første omgang må jeg borre og lage flere nippeler i manifolden så allt får nokk vakum. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tropax Skrevet Desember 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2009 har hørt at R265 (eller hva den nå heter) kassen er sterkare men då må det byggest lit om pg av hidrolisk klutch. rå den ... men er den gatelovlig sånn? ps, med deg i opelmotorsport.com mye med kontakter og råd der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superb09 Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2009 den er ikke gatelovlig som den er. men har godkjeningspapirer. så det skll vere mulig, men må gjustere ned til 0,3 bar da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superb09 Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2009 legger inn en liten video av første gangen bilen var på bane, kun to dager etter den var ferdigbygget. på filmen går ikke motoren helt rett heller. men bilen er iallefall utrolig nervøs. med en gang jeg drar løs bakjulene blir det bare krøll. er det noe jeg kan gjøre med bilen for og få den litt roligere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superb09 Skrevet Desember 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2009 ingen flere som har noen forslag til girkasse? eller bakaksling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devils Skrevet Desember 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 ingen flere som har noen forslag til girkasse? eller bakaksling? Heisann såg bilen din på acr i mo i rana. bakaksling kan du bruk fra enten kadett c 1.6s eller ascona a. du kan bruk bakaksling fra ascona b og manta b men de bygger ut ca 3cm på kvær sie. girkasse kan du jo bruk r25 samme som du har. skal nu funk brukbart til ditt oppsett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devils Skrevet Desember 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 Men få montert flere nipler så du får bedre vacum uttak til de andre tingan og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superb09 Skrevet Desember 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 har hørt flere si at r25 girkassen skall holde. så jeg skall finne meg en ny r25 og montere på bilen. jeg har nå en 1600 aksling. men sperren og utvekslingen er ødelakt. så jeg må finne en ny. vet av en som skall selge en manta gsi sperre. er denne god nokk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Desember 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2009 ja du kan bruke manta gsi sperre i 1600 akslingen men må shimses 3mm eller ka det var for att den skal passe helt,tåler greit så lenge man behandler den med ny olje innimellom. Trimtech solgte vell disse. skal ha sånn skjøl Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superb09 Skrevet Desember 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 var i dag og hentet meg en volvo 1031 aksling. skall skjere av festene på min 1600 aksling og sveise de på 1031 akslingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superb09 Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 jeg har nå vert litt uheldig og dratt bilen av vegen og rett i en lyktestolpe.. karosseriet er helt ødelakt men hele drivverket bortsett fra bakaksling ser ut til og vere helt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superb09 Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 var i umeå i helgen og fannt meg ett nytt prosjekt, bilen er en 1974 kadett c, 1200s som kun har rullet 53000km!! bilen er helt russtfri og ser ut til og vere i utrolig god stand. betalte svensken 5000sek for bilen. må nå bare vennte på tollpapirer så kan jeg bynne og bygge den om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 Surt at du gikk av veien.. Hvordan fikk du det til forresten? :| Skal du flytte over motor og drivverk til den svenske bilen nå da? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superb09 Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 ca 250hk, is, å en delvis frosen gasswier gjorde susen. ja allt skall bygges over på den svenske. pluss litt mere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Januar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 kjipe greier,men grattis med ny bil...du har jo litt igjen av bilen som du kan ha som delebil da i såfall Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.