Gå til innhold

1974 C kadett TURBO

Ranger emnet


superb09

Anbefalte innlegg

bilen blei henta i kristiansand for en stund tilbake, den skulle da strengt talt vært klar for banen, meeen sånn var d da ikke.

 

da jeg endeli fikk bilen hjem, så vi fort at d var myye jobb med bilen før den var sånn jeg ville ha den,

 

rakk akkurat og bli ferdig med bilen til høsttreffet på ACR..

 

med ca 210hk på 700kg bil ble dette en artig bil.

 

5375_140243180859_563230859_3819912.jpg

 

5375_140243040859_563230859_3819888.jpg

 

 

 

har personlig ikke så mye peiling på C kadetter,

 

bilen er originlat en 1,2s

før jeg kjøpte bilen blei jeg opplyst at

 

det at det skall være byttet til 1600 understel.

 

nye 2,2i bremser

 

nytt 2,5" rustfritt exsos,

 

ny sperre

 

nytt turbokit

 

kule koni rundt hele bilen

 

senkesett (uten papirer)

 

RAM clutch.

 

 

 

det står nå en c20ne(2,0 8v) i bilen, motoren ble demontert og var i god stand da jeg monterte den,

 

det er ikke gjort noe innvendig i motoren, men det er byttet og montert rustfri manifold, turbo, intercooler osv.

 

girkassen er en original omega kasse(R25??) denne bynner og lage mye rare lyder, så denne skal byttes før sesongen. men hva skall jeg bytte den ut med? eller kan den forsterkes? eventuelt bare bytte den med en ny omegakasse?

 

bakakslingen med den nye sperren tok også kveld, det ser ut til at di små tannhjulene i mitten har sprukket, og derme har deler av dem lakkt seg imellom utvekslingen og ødelakt den. akslingen er fremdeles hel. men etter litt sjekking forstår jeg at dette ikke er så lett og bytte selv. noen gode tips om hvordan jeg kan få fixet dette?

 

 

får heller ikke motoren til og gå helt rent, det virker som om den spiser plugger, ikke vil gå på tomgang, og fusker nor jeg kjører.

 

etter litt kjøring merker jeg at dumpventilen aldrig løser ut. jeg har set litt på dette og har kommet fram til at dette må skyldes at dumpventil,turbotrykksgiver,bemsinregulator osv, hentet vakum fra kun en liten nippel i manifolden, så i første omgang må jeg borre og lage flere nippeler i manifolden så allt får nokk vakum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

legger inn en liten video av første gangen bilen var på bane, kun to dager etter den var ferdigbygget.

på filmen går ikke motoren helt rett heller. men bilen er iallefall utrolig nervøs.

med en gang jeg drar løs bakjulene blir det bare krøll.

er det noe jeg kan gjøre med bilen for og få den litt roligere?

 

th_MVI_1915.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
ingen flere som har noen forslag til girkasse?

 

eller bakaksling?

 

Heisann såg bilen din på acr i mo i rana.

 

bakaksling kan du bruk fra enten kadett c 1.6s eller ascona a.

 

du kan bruk bakaksling fra ascona b og manta b men de bygger ut ca 3cm på kvær sie.

 

girkasse kan du jo bruk r25 samme som du har. skal nu funk brukbart til ditt oppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du kan bruke manta gsi sperre i 1600 akslingen men må shimses 3mm eller ka det var for att den skal passe helt,tåler greit så lenge man behandler den med ny olje innimellom. Trimtech solgte vell disse. skal ha sånn skjøl

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

var i umeå i helgen og fannt meg ett nytt prosjekt,

 

bilen er en 1974 kadett c, 1200s som kun har rullet 53000km!!

bilen er helt russtfri og ser ut til og vere i utrolig god stand.

 

betalte svensken 5000sek for bilen.

 

må nå bare vennte på tollpapirer så kan jeg bynne og bygge den om.

 

038-1.jpg

036-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjipe greier,men grattis med ny bil...du har jo litt igjen av bilen som du kan ha som delebil da i såfall

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår