lassiiboiii Skrevet Desember 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2009 heisann, fikk et tilbud om og bytte min audi a4 1.8 97 mod i en a4 98modell 1.8turbo De e begge to kjørt 174 000. Ska treffe han i morgen, e det noe eg bør være obs på ? og hadde det vært et godt bytte? Siter How to "us-style blinklys/parklys" b6 / 8E" _______________ 2003 Audi a4 1.8 Turbo RØD - [eier] 1998 Audi a4 1.8 Turbo GRÅ - [solgt] 1997 Audi a4 1.8 GRÅ/RØD - [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Desember 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2009 6.1Q: Hva bør jeg se etter når jeg skal kjøpe en A4 (B5)? A: - Se om bilen har fulgt servicene - Pass på bærearmene/broene/kulene er i orden (disse er ganske svake på tidligere utgaver av A4) - Samme som i punktet over gjelder for forstillingen - Foringene kan være ganske tørre, da blir det mye knirkelyder. Kan løses ved bytte av foringer eller smøring av de gamle - På modeller med aircondition sitter rørene ganske lavt under bilen, kan være lurt å se at de ikke er skadet - Luftmassemåleren er en svakhet, tåler ikke så mye. Pass på at denne ikke er gåen, gjelder spesielt hvis bilen har/hatt montert åpent luftfilter med olje - Pass på at alle de elektriske tingene fungerer (el. vinduer, klimatronic panelet på biler med AC osv.) - Grenrøret på 1.8T kan sprekke, pass på at det er helt - Pass på at turboen er i god stand hvis du skal ha en 1.8T Er stort samme svakhetene på alle disse bilene, iallefall frem til 99. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassiiboiii Skrevet Desember 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2009 - Pass på at turboen er i god stand hvis du skal ha en 1.8T hvordan kan jeg sjekke det ? :) Siter How to "us-style blinklys/parklys" b6 / 8E" _______________ 2003 Audi a4 1.8 Turbo RØD - [eier] 1998 Audi a4 1.8 Turbo GRÅ - [solgt] 1997 Audi a4 1.8 GRÅ/RØD - [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassiiboiii Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2009 var og så på ann i dag :P bærearmen på høyre side knirket noe J*****. Så hver gang eg girte, så hørtes det ut som om at motoren hoppet ut av bilen og inn igjen! hahaha :P Og abs indikatoren lyste i konsolen :P Skal eg bare legge det fra meg eller ? Siter How to "us-style blinklys/parklys" b6 / 8E" _______________ 2003 Audi a4 1.8 Turbo RØD - [eier] 1998 Audi a4 1.8 Turbo GRÅ - [solgt] 1997 Audi a4 1.8 GRÅ/RØD - [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Desember 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2009 Sikkert fått kjørt seg godt den der.. Ta NAF test så ser du jo hva som er galt, hvis han er villig til det da. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassiiboiii Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2009 har en kompis som jobber på møller, han sa han kunne koble ann opp til dataen og sjekke ut litt ;) men eg vurdere og bare drite i hele greiene :P men vet ikke helt :S Siter How to "us-style blinklys/parklys" b6 / 8E" _______________ 2003 Audi a4 1.8 Turbo RØD - [eier] 1998 Audi a4 1.8 Turbo GRÅ - [solgt] 1997 Audi a4 1.8 GRÅ/RØD - [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassiiboiii Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2009 ja, det e greit me bærearmen, men abs sensoren, det kan jo være alt :P eg har lyst til og bytte ! Siter How to "us-style blinklys/parklys" b6 / 8E" _______________ 2003 Audi a4 1.8 Turbo RØD - [eier] 1998 Audi a4 1.8 Turbo GRÅ - [solgt] 1997 Audi a4 1.8 GRÅ/RØD - [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Desember 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2009 ja, det e greit me bærearmen, men abs sensoren, det kan jo være alt :P eg har lyst til og bytte ! ABS'n kan være noe så enkelt som dårlig kontakt, eller irr på sensoren. Eller så er det stor sjanse for at det kan være ABS kransen/ringen bak som er rust på. Koble til med vagcom så får du opp mer info om det :) Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassiiboiii Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2009 han hadde fått diagnose av ann, og der hadde de ikkje funnet noe feil på abs`en :o derfor han på møller sa eg burde få ann opp der, og koble ann på skikkelig data :P Siter How to "us-style blinklys/parklys" b6 / 8E" _______________ 2003 Audi a4 1.8 Turbo RØD - [eier] 1998 Audi a4 1.8 Turbo GRÅ - [solgt] 1997 Audi a4 1.8 GRÅ/RØD - [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassiiboiii Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2009 det blir ikke noe av ;) en på møller testa ann i dag, så skulle vi jo sjekke ABSgreiene (som har om solgte ann sa at det ikke va noe problemer med). Det han på møller fant ut var at abs styreenheten var defekt. flere motor fester va gåen og nedre delen på høyre bærearm var gåen.. såååå, eg dropper det :) Siter How to "us-style blinklys/parklys" b6 / 8E" _______________ 2003 Audi a4 1.8 Turbo RØD - [eier] 1998 Audi a4 1.8 Turbo GRÅ - [solgt] 1997 Audi a4 1.8 GRÅ/RØD - [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassiiboiii Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2009 og foresten; eg krevde at ann skulle være EU-godkjent før evt bytte. så fikk eg bare melding at det då ble uaktuelt.. så ja.. Siter How to "us-style blinklys/parklys" b6 / 8E" _______________ 2003 Audi a4 1.8 Turbo RØD - [eier] 1998 Audi a4 1.8 Turbo GRÅ - [solgt] 1997 Audi a4 1.8 GRÅ/RØD - [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassiiboiii Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2009 men eg kan ikke mekke sånn sjøl, sikkert noe du kan ;) så då blir det plutselig ikke så enkelt og billig :P Siter How to "us-style blinklys/parklys" b6 / 8E" _______________ 2003 Audi a4 1.8 Turbo RØD - [eier] 1998 Audi a4 1.8 Turbo GRÅ - [solgt] 1997 Audi a4 1.8 GRÅ/RØD - [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRS4 Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 men eg kan ikke mekke sånn sjøl, sikkert noe du kan ;) så då blir det plutselig ikke så enkelt og billig :P Det er noe du fort lærer om du bare gidder og prøve ;) Siter Kjører laveste bil'n i gata Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a4turbo Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 Tviler sterkt på at jeg ville bytta. Selv om 1.8t er myyye artigere enn 1.8, og jeg er en stor fan av turbobiler. Men hvis du har en bil du liker godt og som funker som den skal, ville jeg ikke bytta mot en bil med litt fiks. Kommer sikkert til å dukke opp flere feil med tiden. Og hvis jeg ser fra 1.8t eieren sitt synspunkt, ville jeg aldri ha bytta min 1.8t mot en 1.8, om jeg hadde vært fornøyd med bilen.. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waqqi_88 Skrevet Desember 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 (endret) Det med ABS styrenhet. De på møller prøvde å lure meg til å bytte ABS styrenhet. Den er svindyr.. ligger nok rundt (6000kr) om eg ikke husker feil. Fikk sett på dette senere av et annet merkeverksted og fant ut av at tenningen var ødelagt og når den ikke gikk tilbake etter at bilen hadde startet så lyste den ABS lampa. Skal ikke si at alle lurer deg, men hvordan ellers skal de tjene penger? hvertfall hvis du ikke vet hva feilen på bilen din er... Endret Desember 15, 2009 av waqqi_88 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg