Gå til innhold

Ledning gjennom torpedoveggen i Skoda Octavia

Ranger emnet


Flusher

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Skoda Octavia 1.6 liters bensinbil fra år 2000. Den har per idag Defa motorvarmer. Nå har jeg bestilt Defa sitt Forgreningssett, der jeg får meg en strømsplitter, ledninger og en stikkontakt som jeg skal ha inni bilen for bruk av en kupevarmer. Men jeg lurer litt på hvordan jeg skal få ledningen gjennom torpedoveggen. Jeg har sett litt, men jeg har enda ikke funnet noen hull på passasjersiden som jeg kan tre ledningen gjennom. Er det noen som vet hvor, eller om det i det hele tatt er slike hull på Skoda Octavia?

 

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

 

Du tar av den store plata over battieret.

For å få ledningen inn i den "kassa" må du borre hull.

Til høyre for pollenfiltret sitter det en gummipropp. Der stapper du inn ledningen til kupevarmeren. For å finne igjen ledningen i bilen må du skru ut hanskerommet.

 

Hvis du ikke skjønner, ta et bilde av motorrommet ditt så skal jeg tegne litt.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se.

 

-Napp av lista, merket med rød strek

-Gul runding: Der borrer du stort nok hull så du får inn kabelen.

-Skru av vinduspusser armen, merket med brun strek. (ta av plastlukket og skru av 13mm mutteren)

-Napp opp det svære dekslet merket med blå strek. På spylerdysa går det 2 slanger inn, napp av de.

-Rosa firkant: Ca der sitter pollenfiltret når du har tatt vekk dekslet som nevnt litt over.

-Lille oransje firkanten: Der er hullet tildekket med gummipropp, der stapper du inn kabelen.

 

skoda-octavia-engine.jpg

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern grader (skarpe kanter) og spray akryllakk over den rene, rustfrie og fettfrie flaten (rengjør godt).

 

Bruk så en gummigjennomføring og se til at den sitter som den skal. Etterpå bruker du tyntflytende tectyl og sprayer godt over, foran og bak. Blir ikke rust der da med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår