Gå til innhold

Volkswagen Passat 1997, 133000 km., kr. 46.000, -

Ranger emnet


cecolon

Anbefalte innlegg

Tja, det er jo veldig fint å få innspill fra ekspertene, og så tenker jeg at hvis noen er på utkikk etter bil så finner de den nok uansett ;) Jeg har ikke hastverk med å kjøpe, men tenkte å slå til når den rette kom.

 

Noe spesielt jeg bør se etter når jeg prøver den i morgen? Er ganske amatør... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er jo veldig fint å få innspill fra ekspertene, og så tenker jeg at hvis noen er på utkikk etter bil så finner de den nok uansett ;) Jeg har ikke hastverk med å kjøpe, men tenkte å slå til når den rette kom.

 

Noe spesielt jeg bør se etter når jeg prøver den i morgen? Er ganske amatør... ;)

 

Er ikke så proff på disse bilene selv, men du bør se etter det vanlige..:) Lekkasjer og ulyder i motor og drivverk. Sjekk rust i hjulbuer, kanaler, dørstoppere, etc. Sjekk også om det er mye slitasje på pedalene, setene, etc. er det mye slitasje er trolig km.stand feil. Har bilen takluke bør du sjekke etter lekkasjer innvendig. Sjekk om bilen har vært kollisjonskadet ved å sjekke mellomrom mellom dører, panser, bakluke osv.. :) Så bør du også sjekke serviceheftet :P

 

Er i allefall dette jeg sjekker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg elsker som alltid broom.no og siterer:

 

Før du kjøper VW Passat av denne typen bør du sjekke lenkarmer og endeledd i forstilling, samt bremser foran og bak. At sentrallåsen ikke virker som den skal på alle dørene, er en annen vanlig feil. På biler med bensinmotor kan silen i oljepumpen bli tett, og da får ikke motoren smøring og vil skjære seg. Det har også vært en del feil på coiler. Dette gir tenningsfusk og mye feil på luftmassemålere. På biler med dieselmotor kan det oppstå koksing (brent olje og sot). Dette gjør at turboen ikke regulerer som den skal – og i verste fall havarerer. Også på dieselmotorene har det vært en del feil med luftmassemålere. Generelt var det mye problemer i starten. Det bedret seg heldigvis, og etter faceliften (med mange små endringer) ble Passat en svært kurant bil.

 

http://www.tv2underholdning.no/broom/volkswagen/passat/1996-2005/

 

lykke til med bilkjøp

-99 Astra G sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært og sett på bilen, og den så ut til å være i god stand og rustfri. Han har hatt bilen bare 2 måneder, og skulle flytte hjem (utenlands) snart. Han var positiv til at jeg kunne ta den på kontroll før jeg kjøpte den.

 

Det kom imidlertid frem at låsen på førersiden nettopp var blitt ødelagt, og fjernlåsen fungerte ikke (han mente pga batteri, men har ikke prøvd selv i løpet av de 2 mnd). I tillegg var det ikke elektriske seter som det sto i annonsen, så da er det jo lett å tenke at flere ting mangler (ingenting som jeg la merke til, men gikk ikke gjennom og sjekket). Det mangler også en nøkkel, han mente den lå hjemme hos han men han klarte ikke å finne den.

 

Er disse tingene noe man burde stusse på, eller er det detaljer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår