Gå til innhold

Kjøpshjelp til ny Octavia RS 2010

Ranger emnet


Senshi

Anbefalte innlegg

tror du bør gjøre leksene dine litt grundigere..... sammenligne evo med ekoda octavia... dummeste jeg har hørt.. men kjipt for deg som har kastet bort penger på en evo. men fint å høre for oss fornuftige som gikk for octaviaen isteden... Hva med Porsche sin nye PDK? som de utviklet for godt over 30 år siden? denne ble kjørt i 962 i løpssammenheng med Hans Joachim Stuck(sikkert feil stavet) og den viste seg å vere raskere en tilsvarende bil med manuell gir.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

i 1964 begynte porsche utviklingen av PDK(PorscheDoppelKupplungsgetriebe)

men det ble for dyrt. og de kjøpte heller rimeligere ZF Tiptronic kasser. mercedes Benz i turbo pga ZF ikke tålte det... men i 1983 forsøkte de PDK i 956 med stor suksess. over 600 hester. i 1986 kjørte Hans Joachim Stuck porsche 962 til totalseier på Monza MED PDK altså sånn treg DSGlike girkasse, Porsche som jeg tar for å vere ganske så seriøse. målte PDK bilen til 0.8 sek raskere til 60mph og 4 mph raskere toppfart en tilsarende bil med Manuell kasse...

 

SÅNN JEG har faktisk gjort leksa mi... PS kan hende noen årstall ikke stemmer 100% da dette er på husk

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du bør gjøre leksene dine litt grundigere..... sammenligne evo med ekoda octavia... dummeste jeg har hørt.. men kjipt for deg som har kastet bort penger på en evo. men fint å høre for oss fornuftige som gikk for octaviaen isteden... Hva med Porsche sin nye PDK? som de utviklet for godt over 30 år siden? denne ble kjørt i 962 i løpssammenheng med Hans Joachim Stuck(sikkert feil stavet) og den viste seg å vere raskere en tilsvarende bil med manuell gir.

 

Min feil. Da har porsche en bil i tilleg Ferrari som har raskere DSG kasser. Jeg har andre ting å gjøre enn å holde styr på hvilke biler som jeg aldri kommer til å eie som har race kasser. DSG på bruksbiler kommer aldri til å være raskere for av den enkle grunn at det er så kostbare. En DSG race kasse koster det samme som en hel Oktavia. De DSG kassene du får med på normale biler er laget for myk kraftoverføring og drivstoff økonomi og ikke rask bil

 

 

Btw.. Sist jeg kikket så er evo fortatt en 5 seter med isofix barnesystem. Det er en helt ordiær familiebil på lik linje som Skoda. Eneste forskjellen jeg kommer på er av vi som eier Evo får med 5 års garanti mot skoda sine 3 år :)

 

For å ikke snakke om Kia Ceed'en jeg kjøpte som er med 7 års garanti til 100k mindre en Oktavia med samme utstyr

 

Mvh

Endret av realace

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

grattis...................................................... har dsg på min og det funker super bra.....og til info til forumet er den raskere med dsg en manuel...vi får vel stole på tall fra fabrikk...ellers noen som har kjøpt noe fra super skoda-her inne..er det et bra netsted??

Hvis det er så jævlig sunt og jobbe så la de sjuke gjørte det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
heisan er ny her men fikk min 2010 vrs på tirsdag og smiler enda..er en 170 hk tdi.....noen fler som har sånn bil her??

har du fått din??

 

Har hatt en 2008 mod RS Tdi frem til ganske nylig men har bestilt en Candy White 2010 CR for et par uker siden, regner med jeg har den rett før 17 mai med RS Supreme interiør, 18", mørke ruter, 12 høytalere, plus pakke, sølv takrail, parkeringsensor +++

 

For meg er manuelt gir en selvfølge og til dere som mener standard interiøret er bedre en Supureme interiøret uten å ha sett det i virkeligheten vet ikke hva dere snakker om:Devil:

Octavia vRS CR Tdi 2010

Passat 2,0 Tdi 2008

Octavia RS TDI 2008 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei hei!

 

Har kjøpt meg en ny RS stv. CR 170 Candy hvit som jeg skal hente ut fra forhandler i Stavanger i juni. De har allerede fått den inn og satt den i utstillingen. Var ute og så på den denne uken, og ble meget fornøyd med hva jeg så.

En ting som plaget meg var 90 talls antennen på taket på en meter, minst.

Vi har en Porsche 911 fra 99 og en Audi A4 Avant fra 2006 som begge har skjulte antenner i rutene. Overrasker meg at Skoda ikke har dette i 2010. Men det er vel noe av det som gjør de billige.

Er det noen som kjenner til om det finnes kortere ettermarked antenner som passer i dette festet og ser bedre ut, og med like bra mottak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er i alle fall stoor forskjell på pumpedyse og common rail ift. støy. Common rail motorene til VW/Skoda synes jeg høres mer ut som en grov bensinmotor.

Soltak? Hva skal du med det? Har du ikke AC?

Supreme-setene ville jeg også definitivt gått for, langt penere enn de andre etter min mening.

CD-veksler synes jeg er gull verdt, hadde det på min forrige og nåværende bil, Men hvis du bruker mye mp3-spiller og ikke er så kresen på lyden, er det jo greiere å bare ha tilkobling for dette.

Ift. faceliften ble det også noen endringer innvendig, i tillegg skal de ha endret litt på hjuloppheng, bedre støyisolering etc. Akkurat det med hjulstøy vet jeg folk med ny Octavia fremdeles ikke er fornøyd med, men spørs hvor opptatt du er av det :)

Vil tro en slik med diesel og DSG burde være grei å selge med supreme-seter og riktig utvendig farge. Er jo mange som kjøper vanlig Octavia og putter på fullt med utstyr. Men mulig de fleste vil ha 4x4 på disse, og at RS'ene derfor blir stående litt?

Ellers synes jeg den nye ser kjipere ut i vanlig versjon, mens RS-utgaven ser bedre ut enn forgjengeren. Synes den forrige RS'n ble litt mer harry, men smak og behag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soltak? Hva skal du med det? Har du ikke AC?

 

Spør du meg er A\c ingen grunn til å velge bort soltak!

Man velger vel i hovedsak soltak for at det har mye å si for førermiljøet(hvertfall glassoltak), og at det har stor betydning utseendemessig.

 

Kjøpte kort antenne på bilxtra i går, lik den originale, bare halve lengden. Ser ut til å funke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår